Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Makroekonomiskais līdzsvars', 1.
  • Konspekts 'Makroekonomiskais līdzsvars', 2.
  • Konspekts 'Makroekonomiskais līdzsvars', 3.
  • Konspekts 'Makroekonomiskais līdzsvars', 4.
  • Konspekts 'Makroekonomiskais līdzsvars', 5.
  • Konspekts 'Makroekonomiskais līdzsvars', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Lekcijas mērķis:
Noteikt kopēja pieprasījuma lomu makroekonomiskajā līdzsvara
Lekcijas uzdevumi:
- apskatīt vienotā tirgus kategorijas;
- noteikt kopēja pieprasījuma jēdzienu;
- izanalizēt vienotā tirgus līdzsvaru;
- apskatīt cenu faktorus;
- apskatīt ārpuscenu faktorus.

Līdzsvara veidi, to mijiedarbība

Vēsturiski nosacīta tradicionāla dzīves līmeņa sabalansētas augšupejas nodrošināšana:
- stabilitāte vienotajā preču un pakalpojumu tirgū
- stabilitāte naudas un finanšu sfērā;
- līdzsvars nodarbinātības jomā un darba tirgū;
- maksāšanas bilances līdzsvars.
Kopējais pieprasījums

Vienotā tirgus rādītājs – nacionālās ražošanas produktu reālais apjoms uzskaita vērtības izteiksmē – kopējā cenā  vidējā cena jeb cenu līmenis.
Kopējais pieprasījums (AD) ir preču un pakalpojumu apjoms, kuru indivīdi, mājsaimniecības, uzņēmumi, pašvaldības un valdība ir gatavi pirkt attiecīgajā cenu līmenī dotajā gadā.
Var izteikt ar simboliem: AD = C + I + G + (x – m)
Valsts iekšējais kopējais pieprasījums reāli veidojas kā saimniecisko subjektu privātā patēriņa preču un investīcjpreču pieprasījuma summa, kuru var noteikt, ņemot par pamatu izdevumus, kas rodas sakarā ar šo preču iegādi patēriņam dažādos sektoros – mājsaimniecību, uzņēmumu, sabiedriskajā.

Kopējais piedāvājums

Kopējais piedāvājums ir produkcijas daudzums, kas tiek piegādāts un piedāvāts vienotā tirgū ar attiecīgo cenu līmeni dotajā gadā.
Parasti sakrīt ar IKP.

Autora komentārsAtvērt
Atlants