Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 1.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 2.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 3.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 4.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 5.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 6.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 7.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 8.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 9.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 10.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 11.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 12.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 13.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 14.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 15.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 16.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 17.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 18.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 19.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 20.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 21.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 22.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 23.
  • Referāts 'Personības attīstība basketbola stundās', 24.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Personība    4
1.1.  Personības jēdziens    4
1.2.  Personības veidošanās    5
2.  Personība un sporta psiholoģija    9
2.1.  Psiholoģiskā attīstība    9
2.2.  Sports un psiholoģija    9
3.  Sporta psiholoģijas pielietojums basketbola stundās    13
3.1.  Prasmju apguves process    13
3.1.1.  Kas jāatceras, trenējot bērnus un pusaudžus    14
3.1.2.  Bērnu sporta galvenie principi    15
3.2.  Sacensībās    17
4.  Motivācija. Motivācijas teorijas    18
4.1.  Hercberga motivācijas teorija    18
4.2.  Paškontroles ( self determination) teorija    18
  Secinājumi    21
  Pielikums    22
  Izmantotās literatūras saraksts    23
Darba fragmentsAizvērt

Sporta psiholoģijā un sporta pedagoģijā daudzkārt tiek runāts par personības attīstību un rakstura veidošanos sporta nodarbībās. Latvijā šī tēma tiek apskatīta samērā nesen, tādēļ ir aktuāla pieejamās informācijas apkopošana un analīze. Šī darba sākumā atainoju personības attīstības vispārējos pamatvirzienus, lai gūtu labāku ieskatu un izpratni par informācijas un mācību metodikas izmantošanu sporta pedagoģijā un sporta psiholoģijā. Tālāk pievērsos konkrētam sporta veidam – basketbolam. Basketbols ir kolektīvs sporta veids un lielisks paņēmiens, kā pedagoģiskajā darbā uzlabot skolēnu socializācijas un sadarbības prasmes. Šī sporta spēle reizēm tiek saukta par šahu sporta laukumā, jo basketbols prasa, ne tikai fizisko sagatavotību, bet arī spēju ātri domāt un pārredzēt, novērtēt situāciju minimālā laikposmā, lai darbība uzbrukumā/aizsardzībā būtu maksimāli efektīva. Šāda veida slodze palīdz stiprināt un veidot skolēna personību. Šajā procesā neiztrūkstoša lieta ir motivācija – pastāv ļoti daudz teoriju un ieteikumu. Apskatīju Hercberga teoriju un dažas paškontroles teoriju variācijas. Lai gūtu plašāku ieskatu, analizēju pēc iespējas atšķirīgus literatūras avotus, salīdzināju tos arī ar interneta blogiem un cilvēku viedokļiem ārpus zinātniskās literatūras, jo ir svarīgi problēmu apskatīt no maksimāli dažādiem skatpunktiem.
Studiju darba mērķis:
Atspoguļot personības attīstību un tās īpatnības basketbola nodarbībās.
Uzdevumi:
1)Izpētīt, kas ir personība, tās veidošanās.
2)Izpētīt saikni starp personību un sporta psiholoģiju.
3)Izzināt sporta psiholoģijas pielietojuma veidus basketbolā.
4)Noskaidrot, kas ir motivācija un tās teorijas.
Pētījumu metodes:
Literatūras avotu atlase, literatūras analīze, materiālu salīdzināšana.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants