Vērtējums:
Publicēts: 01.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 1.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 2.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 3.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 4.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 5.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 6.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 7.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 8.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 9.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 10.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 11.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 12.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 13.
  • Referāts 'Retorika un pārliecināšana', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Retorika un pārliecināšana    4
  Runas iemesls un mērķis    5
  Pretī pārliecinošas runas formulai    7
  Runas formulas    9
  Runas sākuma iespējas    10
  Noraidījuma mākslas pamati    11
  Praktiskā daļa    12
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Darba fragmentsAizvērt

Skatot definīciju „Valodniecības pamatterminu skaidrojošajā vārdnīcā”, retorika tiek skaidrota kā „filoloģijas disciplīna, kas pēta mākslinieciski izteiksmīgas un iedarbīgas runas izveides paņēmienus”. 1 Savukārt pārliecināšana, kas ir vārdam retorika gandrīz kā sinonīms, tiek definēta kā iepriekš pārdomāts un apsvērts mēģinājums ietekmēt otra indivīda vai grupas attieksmi un uzvedību tā, lai sasniegtu noteiktas, iepriekš paredzētas beigas.
Cik lielu daļu komunikācijā ietver pārliecināšana? Iespējams, ka lielāko daļu... Ar to mēs saskaramies ne tikai tādās svarīgās darbībās kā uzņēmējdarbībā, pārdošanas prezentācijās, sapulču laikā, bet arī rakstot e-pastus, runājot pa telefonu, mēs nepārtraukti cenšamies piespiest citus cilvēkus saskatīt lietas mūsu acīm. Piemēram, reklāmas nozare nebūtu iedomājama bez pārliecināšanas mākslas, tā ir reklāmu dienišķās maizes avots. Reklāmtekstu rakstnieku uzdevumos ietilpst gūt mūsu uzmanību, vēlāk arī mūsu naudu. Kāpēc reklāma ir tik nozīmīga saziņā? Sākumā apsverot pirmos iespējamos iemeslus, atbilde netiek rasta. Reklāma taču ir viskaitinošākā saziņas daļa, kas piesārņo laikrakstus, traucē radio klausīšanos, izjauc televīzijas skatīšanās viengabalainību, taču, re, arī pozitīva un nozīmīga doma- tā mums māca, kā efektīvi izteikt savu viedokli, domas, jo reklāma radoši un ar stāstījumā uzdoto dažādu uztraucošu jautājumu starpniecību pasniedz galveno ziņu. 2

Runas iemesls un mērķis.
Ikvienam, kas runā auditorijas priekšā, pirmais uzdevums, kas būtu jāveic , ir jānoskaidro , kāpēc viņš runā un ko viņš vēlas sasniegt. Ņemot vērā iemeslus un klausītāju loku, izšķir trīs tipiskus runas veidus:
• Pārliecināšanas runa (arī viedokļa izteikšanas runa);
• Informatīva runa (arī lietišķs priekšlasījums);
• Svētku runa.
(Protams, pastāv arī jauktas formas runas)3.

Autora komentārsAtvērt
Atlants