Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga darbs ar bērniem ar speciālām vajadzībām', 1.
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga darbs ar bērniem ar speciālām vajadzībām', 2.
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga darbs ar bērniem ar speciālām vajadzībām', 3.
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga darbs ar bērniem ar speciālām vajadzībām', 4.
  • Konspekts 'Sociālā pedagoga darbs ar bērniem ar speciālām vajadzībām', 5.
Darba fragmentsAizvērt

1. Raksturojiet galvenās attīstības traucējumu kategorijas, kurām piemērotas speciālās izglītības programmas!
Attīstības traucējumu kategorijas :
o Garīgās attīstības traucējumi (GAT): bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem ir paliekoši intelektuālās darbības traucējumi, ko izraisa organiski galvas smadzeņu bojājumi vai nepietiekams CNS struktūru anatomiskais un funkcionālais briedums. Šo bērnu izglītošanas, audzināšanas un sociālās adaptācijas problēmas pētī speciālās pedagoģijas apakšnozare – oligofrenopedagoģija.
o Psihiskās attīstības traucējumi (PAA): bērni ar psihiskās attīstības aizturi nav pilnībā gatavi mācībām skolā. Viņiem nav izveidojušās iemaņas un prasmes, nav arī pietiekamu zināšanu, lai apgūtu mācību programmu. Bērniem ar PAA ir raksturīgas vairākas tipiskas iezīmes. Pēc ārējām izpausmēm bērns ar PAA neiekļaujas vispārējās izglītības iestādes klasē - viņš ir naivs, tiešs, nepatstāvīgs, bieži tai pašā laikā labi jūtas rotaļās, spēlēs. Mēģina izvairīties no sarežģītām nodarbēm, situācijām.
o Valodas sistēmas nepietiekama attīstība (VSNA): logopēdija ir zinātne par runas un valodas traucējumiem, par to profilaksi, atklāšanu un novēršanu ar speciāliem mācību un audzināšanas līdzekļiem. Runas traucējumus pēta gan fiziologi, gan neirologi, gan psihologi u.c. Runas traucējumu cēloņi ir ārējā vai iekšējā kaitīga faktora ietekme uz organismu, bez kura runas traucējums nevar rasties. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants