-
Ekoloģiskās pēdas nospieduma aprēķins
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | DARBA APRAKSTOŠĀ DAĻA | 4 |
1.1. | Situācijas raksturojums | 4 |
1.2. | Resursu plūsmas kursa darba objektā | 5 |
2.1. | Ekoloģiskā pēdas nospieduma aprēķins enerģijas patēriņam | 6 |
2.2. | Ekoloģiskā pēdas nospieduma aprēķins atkritumu apsaimniekošanai | 6 |
2.3. | Ekoloģiskā pēdas nospieduma aprēķins apkurei | 6 |
2.4. | Ekoloģiskā pēdas nospieduma aprēķins ūdens patēriņam | 7 |
2.5. | Ekoloģiskā pēdas nospieduma aprēķins izmantotajam transportam | 7 |
2.6. | Ekoloģiskā pēdas nospieduma aprēķins apbūvei | 8 |
2.7. | Ekoloģiskā pēdas nospieduma aprēķins pārtikai | 8 |
2.8. | Skolas kopējā ekoloģiskā pēda | 9 |
SECINĀJUMI | 10 | |
PIELIKUMS | 11 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 19 |
SECINĀJUMI
1. Ekoloģiskās pēdas aprēķinam ir svarīgi tiešie mērījumu dati, tāpēc ka izmantojot neprecīzus datus var iegūt kļūdainu iespaidu par mērīto objektu.
2. Darbam jāizmanto daudz precīzāki pamatdati. Nepieciešamo koeficentu dēļ nav iespējas precīzi noteikt ekoloģisku pēdu atsevišķiem produktiem.
3. Ekoloģiskās pēdas aprēķinam ir jāpiesaista arī skolēnus, pirmkārt, lai iegūtu vairāk datu, otrkārt, lai piesaistītu bērnu un jauniešus vides faktoru novērtēšanai.
4. Vislielāko ekologiskās pēdas nospiedumu veido pārtikas nozare, vismazāko – atkritumu nozare. Skola tiek patērets daudz vairak, nekā tiek izvestt.
…
Ekoloģiskās pēdas nospiedums ir hektāros izteikta zemes un ūdens platība, kas nepieciešama, lai nodrošinātu kādas ekonomikas vai populācijas ilgtermiņa izdzīvošanu pie noteiktiem dzīves standartiem. Darba mērķis – aprēķināt Rīgas .... vidusskolas ekoloģisko pēdu, veicot datu analīzi, aptauju un aprēķinus. Kursa darba izpildei veicamie uzdevumi: 1. Iegūt nepieciešamos datus, 2. Īsi aprakstīt situāciju attiecībā uz katru aplūkoto ietekmes uz vidi sfēru, 3. Izveidot ievadplūsmu diagrammu un norādīt plūsmu apjomus un mērvienības, 4. Izveidot izvadplūsmu diagrammu un norādīt plūsmu apjomus un mērvienības, 5. Veikt ekoloģiskā pēdas nospieduma aprēķinu katrai aplūkotajai ietekmes uz vidi sfērai, 6. Novērtēt iegūtos rezultātus, izteikt secinājumus un priekšlikumus. 7. Noformēt kursa darba atskaiti un prezentēt rezultātus.