Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.04.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 21 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 1.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 2.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 3.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 4.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 5.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 6.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 7.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 8.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 9.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 10.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 11.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 12.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 13.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 14.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 15.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 16.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 17.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 18.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 19.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 20.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 21.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 22.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 23.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 24.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 25.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 26.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 27.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 28.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 29.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 30.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 31.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 32.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 33.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 34.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 35.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 36.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 37.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 38.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 39.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 40.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 41.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 42.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 43.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 44.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 45.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 46.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 47.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 48.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 49.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 50.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 51.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 52.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 53.
  • Referāts 'Saskaņas veicinātājs komandā', 54.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    6
  Terminu skaidrojumi    7
  Teorētiskā daļa    9
1.  Kas ir saskarsme    9
2.  Grupa un to raksturojošie faktori    10
2.1.  Iekšgrupa un ārgrupa    11
2.2.  Obligātā un brīvprātīgā grupa    11
2.3.  Darba grupas    12
3.  Komanda un motivācija    13
3.1.  Raksturojošās pazīmes    13
3.2.  Iekšējā un ārējā motivācija    14
3.3.  Emocijas un to nozīme    14
3.4.  Radošā domāšana    15
3.5.  Vērtības un normas    15
4.  Sociālais statuss un loma    17
4.1.  Statuss un loma grupā    17
4.3.  Meredita Belbina komandas lomu teorija    17
4.4.  Saskaņas veicinātājs    19
4.5.  Jaunieša vecumposms un identitāte    19
  Praktiskā daļa    21
1.  Anketu analīze    21
2.  Eksperiments trīs komandās    26
2.1.  Eksperimenta gaita un analīze    26
3.  Strukturētās intervijas un analīze    29
  Secinājumi    31
  Ieteikumi    32
  Izmantoto informācijas avotu saraksts    33
  Pielikumi    34
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Apkopojot pieejamos zinātniskos un mācību literatūras avotus, secināts:
• jauniešu saskarsme notiek mijiedarbībā, kas izpaužas gan grupās, gan komandās, nodrošinot identitātes un vērtību veidošanos, izpratni par normām, pienākumiem un atbildību;
• jēdzieni grupa un komanda zinātniskajā literatūrā praktiski tiek definētas līdzīgi, bet, jautājumā par komandas iezīmēm, vairāk tiek uzsvērts dalībnieku mērķtiecīgums un sinerģiskais efekts;
• saskaņas veicinātājs komandā nodrošina pozitīvu sociālpsiholoģisko klimatu, īpaši svarīgi tas ir komandās, kurās ir jaunieši ar augstām intelektuālajām spējām, tad komanda var uzrādīt zemus darba rezultātus, jo pastāv augsts konkurences līmenis;
• komandas lomu teorijā pamatā tiek izdalītas ap deviņām lomām, kuras orientējas uz intelektuāliem procesiem, attiecībām un praktiskiem darbiem komandā.
Apskatot pētāmo problēmu praktiski, secināts:
• divas trešdaļas jauniešu izvēlas darboties komandā, nevis strādāt individuāli, jo jaunieši ir motivēti realizēt sevi, savu potenciālu;
• visi jaunieši ikdienā iesaistās kādā komandā, jo apzinās, ka komandas darbs ir noderīgs un tajā pastāv pienākumu sadale;
• meitenes klases kolektīvu biežāk uzskata par komandu kā to dara zēni;
• pēc jauniešu pieredzes, visefektīvākā ir 2-5 jauniešu liela komanda;
• iesaistoties kādā komandā meitenes drīzāk motivē iekšējā motivācija, bet zēnus ārējā motivācija;
• meitenes iesaistoties komandas darbā biežāk pauž vajadzību pēc piederības, komandā meklē harmoniju, bet zēni izjūt vajadzību pēc pašrealizācijas;
• gandrīz viena trešdaļa zēnu uzskata, ka komanda var darboties bez saskaņas veicinātāja;
• puse jauniešu, darbojoties grupā vai komandā, tajās meklē draugus;
• jaunieši līdz galam neizprot saskaņas veicinātāja lomu un nozīmi;

Autora komentārsAtvērt
Atlants