Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Bērncentrēta izglītība', 1.
  • Referāts 'Bērncentrēta izglītība', 2.
  • Referāts 'Bērncentrēta izglītība', 3.
  • Referāts 'Bērncentrēta izglītība', 4.
  • Referāts 'Bērncentrēta izglītība', 5.
  • Referāts 'Bērncentrēta izglītība', 6.
  • Referāts 'Bērncentrēta izglītība', 7.
  • Referāts 'Bērncentrēta izglītība', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Bērncentrēta izglītība-izglītības virziens, kurā uzmanības centrā ir bērns. Tajā ievēro bērna intereses, vajadzības, gatavību, nevis iepriekšpieņemtas patiesības.
Izglītības procesā tiek pielietota tādu mācību metožu izmantošana un situāciju radīšana, kas dod bērnam iespēju:
Piedalīties mērķu izvirzīšanā, uzdevumu noteikšanā, mācību vielas un metožu izvēlē;
Pašam kontrolēt, ko un kā viņš mācās;
Uzņemties atbildību par savu mācīšanos;
Īstenot un tālāk pilnveidot savas spējas.
Bērncentrētā mācību rocesā tiek īstenota humānistiska pieeja.
Bērncentrētas izglītības pamatā ir akcentēti tādi faktori kā piemērotība vecumam, individualizēta pieja katram bērnam mācīšanas un mācīšanās procesā, pirmsskolas sadarbība ar ģimeni un ģimenes īpašās lomas akceptēšana. Bērns tiek rosināts apzinātes, ka visas dzīves norises ir savstarpēji atkarīgas. Tāpat bērns tiek rosināts apzināties savu lomu un atbildību mūsdienu mainīgajā sabiedrībā, vajadzību pieņemt lēmumus un izdarīt izvēli.
Kā viens no svarīgākajiem didaktiskajiem principiem ir minēts integrētās pieejas princips, jo vide kurā bērnam būs j’dzīvo un jādarbojas, dažādās zināšanu jomas un dažādie realitātes komponenti pastāv nevis nošķirti, atsevišķi, bet gan veido sarežģītu veselumu. Tieši tāpēc integrēta pieeja vislabāk veicina dzīvei nepieciešamo zināšanu, prasmju un vērtībattieksmju apguvi. Tematiskā apguve kļūst ar integrēto mācību pamatu.
Tāpēc tieši bērnu pašu izvēlētās tēmas izraisa vislielāko interesi un līdz ar to mācību motivāciju. Izvēloties, balsojot, varbūt dažkārt piekāpjoties bērni jau no mazotnes apgūst demokrātijas principus: izteikt savu viedokli, uzklausīt citu argumentus, sabalansēt savasvēlmes ar bieru interesēm. Tematiskā mācīšanās ļauj realizēt arī citus būtiskus didaktiskos principus, proti, bērni mācās labāk, ja mācību procesa pamatā ir viņu praktiskā dzīves pieredze, kā arī problēmpieeja kā atbilžu meklēšanas līdzeklis. Strādājot mācību centros, bērni individuālā tempā un atbilstoši savam mācīšanas stilam apgūst vispusīgas zināšanas, prasmes un iemaņas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants