Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 1.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 2.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 3.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 4.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 5.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir peļņa un kā notiek tās sadale?
Peļņa ir uzņēmējdarbības galvenais mērķis. Tā izpaužas materiāli. Kā arī to var nosaukt par maksu par risku, jo uzņēmējs, realizējot preces tirgū, riskē. Grāmatvedībā peļņu definē kā starpību starp uzņēmējdarbības ieņēmumiem un izmaksām. Peļņas sadale ir ļoti būtiska, runājot par izlietošanu un tālāko uzņēmuma darbību. Pēc nodokļu samaksas peļņu sadala:
• Īpašnieku privātajam patēriņam;
• Ražošanas attīstībai un pilnveidošanai;
• Rezerves un riska fondu veidošanai;
• Investīcijām citos uzņēmumos;
• Darbinieku izmaksai prēmiju, līdzdalības peļņas veidā; personāla pilnīgai vai daļējai algošanai;
• Sponsorēšana dažādās jomās (kultūrā, sportā, zinātnē).
Peļņas masa un peļņas norma.
Peļņas masa ir absolūts lielums, tāpēc tas neliecina par saimniekošanas veiksmi vai neveiksmi. Peļņas masas vērtējums ir atkarīgs no tās avansētās naudas, tām investīcijām un ražošanas resursu daudzuma, kas nodrošinājuši šo peļņas absolūtā lieluma veidošanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants