Vērtējums:
Publicēts: 19.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Personības teoriju salīdzinājums', 1.
  • Konspekts 'Personības teoriju salīdzinājums', 2.
  • Konspekts 'Personības teoriju salīdzinājums', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Lai izpildīt uzdoto mājas darbu, izlasīju Z.Freida psihodinamisko personības teoriju un nolēmu salīdzināt viņa piedāvāto personības teoriju ar K.G.Junga analītisko psiholoģiju, A.Adlera individuālo psiholoģiju un K.Horni sociokulturālo personības teoriju. Fakts, kurš uzreiz mani ieinteresēja bija tas, ka visu augstāk minēto autoru teorijas pamatos ir šo cilvēku bērnības pārdzīvojumi. Katram no šiem autoriem bērnības gados bija savas problēmas. Tieši šo bērnības posmu es gribētu apskatīt dziļāk, lai saprastu, kādi dzīves notikumi sekmēja minēto autoru teorijas attīstību.
Pirmo es apskatīju Z.Freidu. Viņa tēvs bija 20 gadus vecāks par viņa māti. Pēc sava rakstura Freida tēvs bija stingrs un autoritārs cilvēks. Bērnībā Freids izjuta pret savu tēvu jauktas bailes un mīlestības jūtas. Bet viņa māte, tieši otrādi, bija maiga un rūpīga sieviete. Freids viņai bija ļoti pieķeries. Bailes attiecībā pret tēvu un seksuāla dziņa pret māti – tieši šo jēdzienu vēlāk Z.Freids nosauca par Edipa kompleksu. Bet šī jēdziena avoti ir meklējami viņa bērnības pārdzīvojumos. Patiesībā vairākiem Freida mācības momentiem ir autobiogrāfiskie avoti.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants