Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.10.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments', 1.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments', 2.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments', 3.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments', 4.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments', 5.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments', 6.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Trešais paņēmiens – produkta kvalitātes pozicionēšana pēc principa „pienācīgu produktu par mērenu cenu”. Uzņēmumi neapgalvo, ka pārdod vislabākos produktus, bet piedāvā normālas, augstas un vidējas kvalitātes produktus par mērenēm cenām, izmantojot izdevīgus sadales kanālus u.c. metodes, tādējādi ietaupot mārketinga izmaksas.
Produkta kvalitātei jāatbilst cenai un mērķtirgus vajadzībām. Katrai kvalitātes pozicionēšanai ir savs mērķtirgus, un visi izvirzītie pozicionēšanas principi ir derīgi, ja atbilst mērķtirgus prasībām. Vienīgā pozīcija, kura neizbēgami piedzīvos zaudējumu, ir „mazāk un par augstu cenu”. Apkrāptie pircēji informēs citus par neveiksmi. Atkārtotu pirkumu nebūs, un produkts (produkta marka) drīz pazudīs no tirgus.
Produkta kvalitātes vadīšanai ir vismaz 3 populāras pieejas:
1. Paredz stingri kontrolēt jau gatavās produkcijas kvalitāti.
2. Paredz kvalitātes kontroli visos uzņēmumos ražošanas un tehnoloģijas posmos.
3. Paredz kvalitātes standartu uzraudzīvu ne tikai savā uzņēmumā, bet arī pie piegādātājiem. Pasaulē šāda pieeja tiek izplatīta ar nosaukumu „Total Quality Management” (TQM).

Autora komentārsAtvērt
Atlants