Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.03.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 13 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 1.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 2.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 3.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 4.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 5.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 6.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 7.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 8.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 9.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 10.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 11.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 12.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 13.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 14.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 15.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 16.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 17.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 18.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 19.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 20.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 21.
  • Referāts 'Referāts par Ogres novada pašvaldību', 22.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  VIETĒJĀS PAŠVALDĪBAS    4
2.  PAŠVALDĪBU ORGANIZATORISKAIS PAMATS    6
3.  PAŠVALDĪBU TIESĪBAS UN PIENĀKUMI    8
4.  PAŠVALDĪBU FUNKCIJAS, MĒRĶI UN UZDEVUMI    10
4.1.  OGRES NOVADA DOMES FUNKCIJU SADALE    11
5.  PAŠVALDĪBU JURIDISKAIS STATUSS UN STRUKTŪRA    13
5.1.  OGRES NOVADA DOMES DARBĪBA    14
6.  SABIEDRĪBAS IESAISTĪŠANĀS VIETĒJO PAŠVALDĪBU DARBĀ    15
6.1.  SABIEDRĪBAS IESAISTĪŠANA OGRES NOVADA PAŠVALDĪBAS DARBĪBĀ    17
  SECINĀJUMI    19
  AVOTU SARAKSTS    20
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Atbilstoši Latvijas normatīvo aktu hierarhijai, Latvijas Republikas izdotie normatīvie akti ir spēkā tiktāl, ciktāl tās nav pretrunā ar starptautiskiem līgumiem. Attiecīgi, likumā „Par pašvaldībām” iekļautās tiesību normas ir spēkā tiktāl, ciktāl nav pretrunā ar „Eiropas vietējo pašvaldību hartu”. Tā kā vietējās pašvaldības ir atvasināta publiska persona, respektīvi, publiskās personas sastāvdaļa, arī tai ir saistoši publisko tiesību principi.
Pašvaldības realizācijas organizatoriskās formas, metodes un principi tikai tad ir produktīvi, ja tie atbilst attiecīgā attīstības perioda prasībām, dod maksimālu iespēju attīstīties tautvaldībai, stimulē vietējo sabiedrību politsko un ekonomisko spēku pašorganizāciju, rada apstākļus to nobriedušā potenciāla izpausmei.
Lai pašvaldību funkcijas tiktu sekmīgi pildītas, īstenotas ir jāpieliek ļoti daudz pūļu, un, protams, no tā, kā strādās pašvaldība, būs atkarīga arī novada nākotne, kā arī iedzīvotāju labklājības līmenis, izglītības līmenis, kultūra. Jo veiksmīgāk darbosies domes deputāti, darbinieki, jo lielākas izredzes uz novada augšupeju.
Pašvaldības ietilpst vienotā valsts pārvaldes sistēmā. Pašvaldības tiek uzskatītas par katras demokrātiskas valsts iekārtas pamatu un tās spoguli – jo attīstītāka pašvaldības, sabiedrības un publiskā sektora sadarbība, jo augstāks demokrātijas līmenis ir valstī.
Turklāt, kā zināms, pašvaldības līmenī ir daudz vienkāršāk organizēt un sakārtot lokāli nozīmīgās sfēras, tāpēc no precīza un sakārtota pašvaldības darba būs atkarīga arī valsts sakārtotība kopumā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants