Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 1.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 2.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 3.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 4.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 5.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 6.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 7.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 8.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 9.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 10.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 11.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 12.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 13.
  • Referāts 'Laikraksta "Students" rubrikas "Universitātes ziņas" kontentanalīze no 1925.gada', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Teorija    4
3.  Metodoloģija    5
4.  Vēstures konteksts    6
5.  Pētījuma izklāsts    7
6.  Secinājumi    12
7.  Nobeigums    13
8.  Izmantotā literatūra    14
Darba fragmentsAizvērt

Kvantitatīvās pētījuma metodes.
Balstoties uz pētījuma mērķi un teorētisko bāzi, par metodoloģiju savā pētījumā izmantošu kontentanalīzi, lai pētītu, rubrikas „Universitātes ziņas” informācijas saturu. Kontentanalīze ļauj analizēt komunikācijas procesus sistemātiski, objektīvi un kvantitatīvi.1 Preses kontentanalīze ir detalizēta noteiktas tēmas analīze, kuru veido divas daļas laikrakstu publikāciju konspekts, kā arī kopējās publicitātes analīze un novērtējums. 
Guido H. Stempel uzskata, ka kontentanalīze laukuma izpēte balstās uz šādu paradigmu: WHO say WHAT to WHOM with WHAT EFECT.2 Kontentanalīzes kategorijas balstās uz simbolu-kodu sistēmu. Lai izveidotu kodu sistēmu, jāņem vērā kategoriju iedalījumu, kas tiek kodēts jeb klasificēts vienotā konceptuālā struktūrā.
Socioloģijas profesors Čārlzs R. Raits (Charles R. Wright) kontentanalīzi definējis, kā pētniecības tehniku, kas tiek izmantota mediju satura analīzei saskaņā ar definētām kategorijām. Lai pētījums būtu ticams, tehniskā objektivitāte pieprasa skaidri definēt klasifikācijas un analīzes kategorijas.3
Kvalitatīvā kontentanalīze pārbauda, konstatē attiecības starp tekstu un tā iespējamo nozīmi, kā to varētu uztvert auditorija. Izvēloties šo metodi, tiek patērēts ilgs laiks, lai veiktu pētījumu, bet rezultātos parādās daļa no visiem piemēriem, ko attiecībā uz šīs metodes izmantošanu kritizē citi pētnieki. Tomēr kvalitatīvā kontentanalīze saskan ar zinātniskas metodes priekšnosacījumiem un tās izmantošana spēj dot uzticamus pētījuma rezultātus.4 Pētnieki, kas izmanto šo metodi, argumentē, ka ikviens teksta sastāvs ir unikāls, kas sniedz noteiktas interpretācijas, un ir atbilstoši novērtējams.5 Teksts sākotnēji vienmēr ir kvalitatīvs; teksta vienību kategorizācija ir visvienkāršākā mērīšanas (noteikšanas) forma, un kontentanalīzes rezultāti var būt arī mutiskas atbildes uz pētījuma jautājumiem. Skaitļu izmantošana definētu kategoriju vietā vai to skaitīšana dzirdēto citātu vietā ir piemērots veids, kā veikt pētījumu, izmantojot kontentanalīzes pētniecības metodi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants