Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Agrīnā bērnības perioda bērnu psihiskās attīstības īpatnības', 1.
  • Referāts 'Agrīnā bērnības perioda bērnu psihiskās attīstības īpatnības', 2.
  • Referāts 'Agrīnā bērnības perioda bērnu psihiskās attīstības īpatnības', 3.
  • Referāts 'Agrīnā bērnības perioda bērnu psihiskās attīstības īpatnības', 4.
  • Referāts 'Agrīnā bērnības perioda bērnu psihiskās attīstības īpatnības', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mūs visu iepriecina bērna pirmie vārdi. Mēs jaušam, ka sāksies mūsu saprašanās jauna fāze. Mēs zinām, ka ar valodas starpniecību spēsim ietekmēt un veidot bērna domāšanu, intelektu, spēsim nodot visu to labo, ko kādreiz esam saņēmuši no saviem vecākiem, ko esam uzkrājuši savā personiskajā pieredzē. Bērna valoda un runa būtībā ietekmē visu personības attīstību, arī emociju un gribas sfēru.
Pirmie vārdi ir signāls vecākiem – sākas bērna personības apzinīga veidošanās, kurā vārds sintezē un integrē izziņas, emociju un gribas attīstības procesu.


Runas attīstība.
Valodas apguve sākas dzemdē, kur mazuli sasniedz ik skaņa, ko izrunā viņa māte. Četras dienas vecs zīdainis jau var uztvert atšķirību starp dažādām valodām. Mēnesi vecs zīdainis uztver pašas smalkākās atšķirības starp dažādu valodu līdzīgām skaņām, turpretim pieaugušam cilvēkam, apgūstot svešvalodas, reizēm ir pat neiespējami šīs nianses uztvert un atdarināt. Taču sešu mēnešu vecumā bērns šo spēju pamazām zaudē un labi atšķir tikai tās skaņas, kuras ikdienā dzird sev apkārt.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants