Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Visizplātītākās primāras informācijas iegūšanas metodes ir aptauja, novērojumi, eksperiments un imitācija. Visbiežāk lietojamā informācijas iegūšanas metode ir aptauja, kuras paveids var būt intervija. Anketa ir pats izplatītākais līdzeklis primāro datu iegūšanai. Anketa ari prasa rūpīgu pārbaudi, izstrādi un trūkumu novērošanu pirms plašas izmantošanas. Visa savākta informācija tiek papildināta ar sekundāro, kuras priekšrocības ir:
tā ir lētākā par primāro informāciju;
ātrāk notiek datu savākšana;
neatkarīgo avotu salīdzinājums veicina objektivitāti;
izskatāmā jautājuma izstrādāšanās pilnība dažādos avotos ļauj izdarīt konkrētākus secinājumus.
Sekundāro informāciju mēdz iedalīt: valdības informācija un valdībai nepakļautā informācija, kurā savukārt var izdalīt divas grupas: pusoficiālā un komerciālā.1
Mārketinga pētījumi
Mārketinga pētījumi sākotnēji tika veikti, lai atrastu tehnikas, kas ļautu palielināt pārdošanas apjomu, nevis apmierināt patērētājus. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants