• Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksātāja tiesības un pienākumi

     

    Referāts12 Grāmatvedība

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 1.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 2.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 3.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 4.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 5.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 6.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 7.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 8.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 9.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 10.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 11.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 12.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 13.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 14.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 15.
  • Referāts 'Nodokļu audits, tā pamatprincipi. Auditora tiesības un pienākumi. Nodokļu maksāt', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS    4
1.1.  VID struktūra    5
1.2.  Nodokļu maksātāju tiesības un pienākumi    6
2.  NODOKĻU AUDITS    8
2.1.  Audita norise    10
2.2.  Starptautiskais nodokļu audits    12
2.3.  Auditora tiesības un pienākumi    13
  SECINĀJUMI    15
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    16
Darba fragmentsAizvērt

Valsts ieņēmumu dienests (VID) ir valsts pārvaldes institūcija, kas darbojas finanšu ministra pārraudzībā un nodrošina Latvijas Republikas teritorijā un uz muitas robežas valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu, kā arī realizē valsts muitas politiku un kārto muitas lietas[1].
Valsts ieņēmumu dienests tika izveidots 1993. gadā, lai Latvijā vienotu nodokļu administrācijas institūciju, apvienojot tajā Latvijas muitu un Finanšu inspekciju un izveidojot vairākas jaunas struktūras. Tai pašā gadā uz esošās Finanšu inspekcijas bāzes pēc reorganizācijas tika izveidots Nodokļu kontroles departaments. 1996.gada beigas - Nodokļu kontroles departaments kļuva par Nodokļu pārvaldi. ES standartiem pakāpeniski tiek pielāgota Latvijas nodokļu un muitas sfēru regulējošā likumdošana. Izmantojot starptautisko pieredzi, konvencijas un līgumus, atbilstoši tiek harmonizēti arī administrēšanas politikas principi un darba metodes.
Nozīmīgs atskaites punkts par padarīto ir 1998. gadā uzsāktais VID Modernizācijas projekts pieciem gadiem. Tā prioritātes -administrēšanas un informācijas tehnoloģiju uzlabošana, nodokļu maksātāju izglītošana un apkalpošanas servisa attīstība.
Īpaša uzmanība pievērsta personāla profesionalitātes pilnveidošanai. Dati liecina, ka VID strādājošo darbinieku izglītības līmenis ar katru gadu aug, un tas ir ļoti svarīgi strauji attīstošās ekonomikas apstākļos.
Valsts ieņēmumu dienesta galvenie uzdevumi:
• nodrošināt valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas Republikas teritorijā un uz muitas robežas;
• realizēt valsts muitas politiku un nodrošināt muitas robežas aizsardzību;
• kontrolēt valsts ierēdņu ienākumu avotu likumību;
• veikt kontroli un uzraudzību par to, kā valsts ierēdņi un citi valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki ievēro likumos noteiktos ienākumu gūšanas, uzņēmējdarbības un tiesisko attiecību ierobežojumus, lai novērstu interešu sadursmes;
• novērst un atklāt noziegumus valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu jomā;
• nodrošināt Valsts ieņēmumu dienestam pakļauto iestāžu darbinieku, ka ari nodokļu maksātāju apmācību nodokļu likumdošanas aktu piemērošanas jautājumos [1].

Autora komentārsAtvērt
Atlants