Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.02.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 1.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 2.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 3.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 4.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 5.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 6.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 7.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 8.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 9.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 10.
  • Konspekts 'Sporta metodika, rotaļa', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Didaktikas principi fiziskajā audzināšanā

Kustību apmācība, t.i. audzināšanas, izglītošanas process. Vienlaikus ar kustību apmācību attīstās arī bērnu izziņas procesi, veidojas rakstura īpašības, attīstās fiziskās īpašības un, lai šo darbu veiktu plānveidīgi un mērķtiecīgi, apmācībā ir jāievēro noteikta sistēma.

SISTEMĀTISKUMA PRINCIPS
Tas ir viens no vadošajiem principiem, jo sistemātiskums ir jāievēro visur – gan dienas režīmā, gan fizkultūras nodarbību daļu secībā, gan kustību iemaņu veidošanā. Sistemātiskums ietver sevī nepārtrauktu, regulāru, plānveidīgu procesu visā priekšskolas vecumā.
Sistemātiski – tas nozīmē – organizēt noteiktu slodzi bērniem ar noteiktu atslodzi; dažādu vingrojumu un vingrinājumu izpildi noteiktā secībā. Norūdīšanas procesos sistemātiskums ir pats galvenais, jo, pārtraukt un atsākt nelaikā, tas var izsaukt veselības traucējumus bērniem.

ATKĀRTOŠANAS PRINCIPS
Tas nozīmē, ka vienmēr jauno, mācāmo ir jāsaista ar iepriekš apgūto, tikai noteikti to dažādojot, variējot, mainot apstākļus, mainot inventāru.

PAKĀPENĪBAS PRINCIPS
Tas nozīmē – no vieglākā uz grūtāko, no zemākā uz augstāko, no platākā uz šaurāko. Pavlovs uzskatīja, ka bērnu fiziskajā attīstībā pakāpenība un vingrināšanās ir fizioloģikās attīstības pamats.

Autora komentārsAtvērt
Atlants