Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 1.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 2.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 3.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 4.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 5.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 6.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 7.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 8.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 9.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 10.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 11.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 12.
  • Referāts 'Intervija kā žurnālistikas žanrs', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Intervija kā žurnālistikas žanrs    5
  Interviju tipi    6
  Intervijas vadlīnijas    7
  Interviju analīze laikrakstos    9
  Nobeigums    14
  Izmantotā literatūra    15
Darba fragmentsAizvērt

Intervija ir viens no žanru sistēmas elementiem, līdzās ziņām, aprakstiem un komentāriem. Patiesībā ar intervijas pamatiem mēs saskaramies katru dienu. Katrā preses izdevumā ir intervija vai apraksts, kuram kā metode izmantota intervija Arī lai iegūtu viedokļus vai komentārus ziņu materiāla, ir jāintervē. Tik pat sastopama intervija ir arī radio, televīzijā un internetā. Taču arī tie, kas nestrādā žurnālistikas specialitātē, ikdienu veic sava veida interviju. Jo ir pamats uzskatīt, ka dažādu jautājumu uzdošana un apmainīšanās ar viedokļiem, jebkura ikdienišķa saruna – ir sava veida intervija. „Intervija ir saruna starp diviem vai vairākiem cilvēkiem ar nolūku iegūt informāciju auditorijas vārdā. Intervija ir arī jaunu zināšanu iegūšanas veids gadījumā, ja pie tām indivīds nevar piekļūt patstāvīgi.”1
Intervijām kā žurnālistikas žanram var izdalīt divas galvenās formas:
Individuālās jeb personiskās intervijas – ļauj uzzināt cilvēku attieksmi, viedokli, pieredzi, utt.;
Grupu intervijas(fokuss grupa) – šo formu visbiežāk izmanto mārketinga pētījumos.2 Var būt arī kā diskusija televīzijā vai radio.
Gatavojot interviju ir neskaitāmi rakstīti un nerakstīti likumi un ieteikumi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants