Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 1.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 2.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 3.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 4.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 5.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 6.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 7.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 8.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 9.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 10.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 11.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 12.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 13.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 14.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 15.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 16.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 17.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 18.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 19.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 20.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 21.
  • Referāts 'Mikroekonomika, makroekonomika', 22.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mikro-makro ekonomika    4
1.1.  Mikro-makro ekonomikas izpētes objekti    4
1.1.1.  Ko māca ekonomika?    4
1.1.2.  Ražošanas faktori    5
1.1.3.  Kopprodukts    6
1.1.4.  Darba ražīguma pieauguma nozīme ekonomikas izaugsmē    7
1.1.5.  Nodokļi    9
1.2.  Ekonomisko procesu dalībnieki (subjekti) un to mijiedarbība    9
1.3.  Ekonomiskais (ražošanas) cikls    11
1.4.  Valsts ekonomiskā loma    12
2.  MS PowerPoint izmantošana prezentācijas veidošanā    14
3.  Lietošanas instrukcija    15
  Nobeigums    17
  Izmantotā literatūra    18
  Anotācija    19
  Annotation    20
  Аннотация    21
Darba fragmentsAizvērt


Pirms definējam, kas ir ekonomika, pievērsīsimies piemēram. Pieņemsim, ka Mārtiņam ir dzimšanas diena. Viņš vēlas, lai vecmāmiņa uzdāvina jaunu mugursomu vai sporta apavus. Taču vecmāmiņa nolemj uzdāvināt mazdēlam 20 latus, lai viņš pats izvēlas dāvanu, kura viņu apmierinās vislabāk. Mārtiņš, ieejot veikalā, ierauga mākslas grāmatu, sporta piederumus un vēl citas mantas, kuras viņam ir tikpat ļoti vajadzīgas kā sporta apavi un mugursoma, un viņš vēlas visas šīs mantas nopirkt. Turklāt katras mantas cena ir 20 lati. Protams, Mārtiņš varētu visas tās nopirkt. Taču tikai tad, ja vien viņam būtu daudz vairāk naudas nekā vecmāmiņas uzdāvinātie 20 lati. Diemžēl par 20 latiem viņš var iegādāties tikai vienu mantu. Turklāt to, kura viņam ir visvairāk vajadzīga, piemēram, mugursoma. Mikroekonomika un makroekonomika ir divas ekonomikas jomas, taču tās nešķir “Ķīnas mūris”, jo tādi jautājumi kā bezdarbs, nauda, vērtspapīri, ārējā tirdzniecība u.c. attiecas gan uz vienu, gan uz otru ekonomikas līmeni.
Kāda ir atšķirība starp šiem diviem ekonomikas līmeņiem? Ko katrs no tiem pēta? Uz šiem jautājumiem Jūs varēsiet rast atbildi, izlasot šo referātu un noskatoties prezentāciju.
Kādēļ izvēlējos tieši šo tēmu? Atbilde ir pavisam vienkārša! Ekonomika man, varētu teikt, ir jauns priekšmets (astotās klases viela ekonomikā, praktiski, ir jau aizmirsta...), tādēļ uzskatīju, ka taisot prezentāciju tieši ekonomikā man būtu vislietderīgāk.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants