Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Sievietes lomas novērtējums sabiedriskajās attiecībās. Valmieras iedzīvotāju vie', 1.
  • Referāts 'Sievietes lomas novērtējums sabiedriskajās attiecībās. Valmieras iedzīvotāju vie', 2.
  • Referāts 'Sievietes lomas novērtējums sabiedriskajās attiecībās. Valmieras iedzīvotāju vie', 3.
  • Referāts 'Sievietes lomas novērtējums sabiedriskajās attiecībās. Valmieras iedzīvotāju vie', 4.
  • Referāts 'Sievietes lomas novērtējums sabiedriskajās attiecībās. Valmieras iedzīvotāju vie', 5.
  • Referāts 'Sievietes lomas novērtējums sabiedriskajās attiecībās. Valmieras iedzīvotāju vie', 6.
  • Referāts 'Sievietes lomas novērtējums sabiedriskajās attiecībās. Valmieras iedzīvotāju vie', 7.
  • Referāts 'Sievietes lomas novērtējums sabiedriskajās attiecībās. Valmieras iedzīvotāju vie', 8.
  • Referāts 'Sievietes lomas novērtējums sabiedriskajās attiecībās. Valmieras iedzīvotāju vie', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
  Jēdzieni    6
  Sociālās lomas un to nozīme    7
  Feministiskā kustība    8
  Stereotipu būtība    11
  Stereotipu un aizspriedumu izplatība    13
  Stereotipu atbilstība reālitātei    13
  Dzimuma stereotipi    14
  Dzimums un dzimumu lomas Latvijā    16
  Sabiedrisko attiecību darbinieku lomas    17
  Par ko liecina lomu pētījumi    19
  Pētījuma metode    20
  Rezultāti    20
  Diskusija    27
  Nobeigums    30
  Secinājumi    30
  Izmantotā literatūra    32
Darba fragmentsAizvērt

Sociālās lomas un to nozīme

Kādu tad īsti saturu ietver sevī jēdziens “loma” ? S.Omārova (1996) dod šādu skaidrojumu: “Loma ir personības sociālā funkcija, pieņemtajām normām atbilstošs uzvedības veids, ko nosaka personības statuss, jeb pozīcija sabiedrībā vai starppersonu attiecību (komunikāciju) sistēmā” .
Personība var realizēt kādu no lomām vai vairākas lomas vienlaicīgi visā dzīves gaitā. Sociālo lomu kopums ir tieši atkarīgas no tā, kāds ir indivīds, kāda ir viņa izglītība, sociālais stāvoklis u.c. Mēs vienlaicīgi varam būt pusaudži, skolēni, bērni saviem vecākiem, draudzenes u.tml. Ir lomas, kas pavada mūs lielāko daļu mūsu dzīves (piemēram, meitas vai tēva) un lomas, kuras mums pieder daudz īsāku laiku – skolēni, studenti u.c. Lomu nozīmība sabiedrībā arī ir dažāda.
Blakus tādām lomām kā māte vai vecāmamma, kas tiek uzskatītas par sievietes pamatlomām, nedrīkst nenovērtēt sievietes ieguldījumu ģimenes izveidošanā un saglabāšanā, konfliktu noregulēšanā un tās mikroklimata uzturēšanā. Sieviete ir tā, kura spēj pārvērst ģimenes sadzīvi un ikdienu. Šeit var atzīmēt visu ģimenes svētku svinēšanu, tradīciju izveidošanu un jau tautā un sabiedrībā pastāvošo tradīciju ievērošanu, kas nebūt nav mazsvarīgi, īpaši jau attiecībā uz nākamās paaudzes nacionālās pašapziņas veidošanos. Šeit varētu domāt arī par sievietes ieguldījumu kādas noteiktas jomas, nozares, organizācijas iekšējas kultūras izveidošanā?
Analizējot sievietes sociālās lomas, nedrīkst aizmirst par tām, kuras viņa izpilda veidojot savu karjeru, ieņemot noteiktus amatus u.tml., tomēr šeit ir jāņem vērā kāda zīmīga nianse – jebkurā darbā, jebkurā amatā sievietes nozīmi jāvērtē drīzāk no cilvēciskā aspekta, jo šo vai citu amatu var ieņemt kā sieviete tā vīrietis. Abu dzimumu pārstāvji var to izpildīt vienlīdz labi vai slikti. Gan sieviete var būt laba politiķe, gan vīrietis slikts un otrādi. Šeit noteikumi un nozīme ir atkarīgi no personības. Pastāv protams kaut kāds īpašību kopums, ko sabiedrība piedēvē sievietei un vīrietim, taču manā uztverē šeit neapšaubāmi darbojas milzums stereotipu un visi pētījumi un spriedumi par sievietēm un vīriešiem piemītošajām “raksturīgajām” īpašībām ir jāaplūko kritiski.

Autora komentārsAtvērt
Atlants