Vērtējums:
Publicēts: 05.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Emocionālo un racionālo argumentu izmantošana argumentācijas procesā', 1.
  • Konspekts 'Emocionālo un racionālo argumentu izmantošana argumentācijas procesā', 2.
  • Konspekts 'Emocionālo un racionālo argumentu izmantošana argumentācijas procesā', 3.
  • Konspekts 'Emocionālo un racionālo argumentu izmantošana argumentācijas procesā', 4.
  • Konspekts 'Emocionālo un racionālo argumentu izmantošana argumentācijas procesā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēku mijiedarbībā ir svarīgas sarunas un dažādu ziņojumu nodošana. Šajos procesos ļoti svarīgi ir spēt aizstāvēt savus uzskatus, tā lai cilvēki tiem ticētu un pat pievienotos. Lai to panāktu ir svarīgi saprast cik daudz attiecīgajā brīdī ir nepieciešamas emocijas un cik daudz reālu un loģisku faktu. Abi šie līdzekļi ir vienlīdz iedarbīgi, tikai vairāk vai mazāk atšķiras indivīdi, uz kuriem attiecīgais arguments ir vērts.
Ziņojums ir informācija, kura tiek komunicēta. Pats nozīmīgākais simbols ziņojumā ir vārds, kas attēlo objektu, idejas un sajūtas. Lai palielinātu sekmīgu komunikāciju, avotam ir jācenšas nokodēt tādā veidā, lai saņēmējs saprastu, lai saņēmējs var precīzi atkodēt ziņojumu. (Barker, Barker, 1993: 12) No tā izriet, ka arī argumentiem ziņojumā ir jābūt kodētiem tā, lai, argumentu saņēmējs, tos varētu viegli atkodēt un uztvert.
Argumentus ir radījuši cilvēki, tās būtībā ir cilvēku aktivitātes, tos var radīt vienīgi cilvēki. Ierosinājumi nevar argumentēt, siloģisms nevar argumentēt, rindkopas nevar argumentēt, arī valoda nevar argumentēt, to var darīt tikai cilvēks. Kā uzskata Brockriede: argumenti nav apgalvojumi, bet gan cilvēki.”…

Autora komentārsAtvērt
Atlants