Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.08.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Audzināšana apgaismības laikmetā', 1.
  • Referāts 'Audzināšana apgaismības laikmetā', 2.
  • Referāts 'Audzināšana apgaismības laikmetā', 3.
  • Referāts 'Audzināšana apgaismības laikmetā', 4.
  • Referāts 'Audzināšana apgaismības laikmetā', 5.
  • Referāts 'Audzināšana apgaismības laikmetā', 6.
  • Referāts 'Audzināšana apgaismības laikmetā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Sākot rakstot darbu rodas jautājums – kas ir audzināšana? Manuprāt, šim vārdam būtu tik pat daudz dažādu skaidrojumu cik cilvēku plašajā pasaulē. Iepazīstoties ar koncepciju audzināšanas darbībai pamatizglītības un vidējās izglītības iestādes, var atrast, uspējām un trūkumiem uas sekmas slikts ir manuprāt, piemērotāko definīciju – kas ir audzināšana. Audzināšana ir pastāvīgs cilvēku mijiedarbības process, kurā attīstās un īstenojas personīgi nozīmīga attieksme pret vērtībām – sevi, citiem cilvēkiem, valsti, darbu un kultūru. Pie minētā uzskaitījuma varētu piemetināt vēl dabu (flora, fauna).
Audzināšana sākās līdz ar mazā cilvēciņu nākšanu pasaulē un turpinās līdz nāvei. Ne velti saka mūžu dzīvo, mūžu mācies. Bērna audzināšana parasti sākās ģimenē un skola vēlāk turpina ģimenē uzsākto bērna personības veidošanas procesu.
Audzināšanas mērķis nosaka personības attīstības virzību, kam atbilstoši izvēlas saturu, metodes un formas. Audzināšanas mērķis ir izveidot cilvēku par „ideālu personību”, kas atbilstu tā laikmeta prasībām un vajadzībām. Katrā laikmetā ir bijušas atšķirīgas prasības, kas ir krasi mainījušās laikam ejot. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants