Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Spēka attīstība 8-10 gadus veciem skolēniem', 1.
  • Referāts 'Spēka attīstība 8-10 gadus veciem skolēniem', 2.
  • Referāts 'Spēka attīstība 8-10 gadus veciem skolēniem', 3.
  • Referāts 'Spēka attīstība 8-10 gadus veciem skolēniem', 4.
  • Referāts 'Spēka attīstība 8-10 gadus veciem skolēniem', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Spēks ir cilvēka spēja attīstīt un saglabāt maksimālas muskuļu piepūles. Motoriskajā darbībā tas izpaužas ārējās pretestības pārvarēšanā. [2]
Spēka izpausmes līmeni nosaka 4 faktori:
izpildītās kustības koordinācijas līmenis;
starpmuskuļu koordinācija;
slodzē iesaistīto muskuļa šķiedru savstarpējā koordinācija;
muskuļu šķiedras kvantitāte un kvalitāte.
Tie visi ir trenējami procesi.[5]
Spēka trenēšana bērniem ir ļoti strīdīgs jautājums. Agrāk bērniem netika dotas spēka slodzes izmantojot smagumus, jo uzskatīja, ka tas var radīt traumas un samazināt augšanas intensitāti. Tomēr jaunākie pētījumi norāda ka traumu iespējas ir niecīgas un spēka treniņi var samazināt traumu skaitu un rada labu bāzi vēlākajos treniņu posmos, lai sasniegtu augstas darbspējas un trenētības līmeni.[4] Bērnam tas kaitēs tikai tādā gadījumā, ja slodze nebūz pareizi saplānota un būs pārmērīga.[6]
Spēka treniņa uzsākšana bērniem nosaka trīs faktoru likumsakarības, kuras ir jāiekļauj spēka īpašību attīstībā:
1)Jāpalielina kustīguma pakāpe locītavās.
2)Vispirms jāatīsta cīpslu un saišu spēku, pēc tam muskuļu spēku.
3)Vispirms japalielina rumpja muskulatūras spēks, pēc tam ekstremitāšu spēks.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants