Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 1.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 2.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 3.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 4.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 5.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 6.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 7.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 8.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 9.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 10.
  • Konspekts 'Reklāma kā komunikācija', 11.
Darba fragmentsAizvērt

1. Kas īsti ir reklāma?

Reklāma - darbība vai materiāls, kura pamatmērķis ir pārliecināt vai rosināt cilvēkus patērēt noteiktu produktu vai pakalpojumu, popularizēt kādu ideju vai indivīdu. Lielākoties reklāmas mērķis ir radīt pieprasījumu (citi mērķi var būt - tēla uzlabošana, informācijas sniegšana par produktu un tamlīdzīgi). Reklāmas bieži ir sastopamas masu saziņas līdzekļos (televīzijā, radio, kā arī avīzēs un žurnālos), arī dažādās publiskās vietās, piemēram, reklāmu stendos, uz transporta līdzekļiem un transporta līdzekļos, veikalu skatlogos. Jāmin būtu arī tas, ka diezgan nozīmīga loma tieši reklāmu biznesā ir arī Internetam. Reklāmas uzdevums - radīt pieprasījumu pēc kādas preces, tāpēc reklāmām ir raksturīga produkta tieši pozitīvo īpašību izcelšana vai pat pārspīlēšana un - negatīvo īpašību noklusēšana. Veiksmīga reklāma var radīt tik lielu zīmola atpazīstamību, ka zīmola nosaukumu, piemēram, sāk lietot kā sugas vārdu ,piemēram, kola (no "Coca- Cola"). Dažreiz nosaukums kļūst tik ļoti bieži lietots, ka tam vairs nav zīmola funkciju vai pat aizsardzības likumdošanā. Ievērojot likumu - "reklāmai jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi", tā "nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, un tai jāatbilst godīgas konkurences principiem", un tajā "atļauts iekļaut tikai tādus paziņojumus vai vizuālos attēlus, kas nepārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas".

Autora komentārsAtvērt
Atlants