Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 33 vienības
Atsauces: Ir
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 1.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 2.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 3.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 4.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 5.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 6.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 7.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 8.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 9.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 10.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 11.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 12.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 13.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 14.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 15.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 16.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 17.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 18.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 19.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 20.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 21.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 22.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 23.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 24.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 25.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 26.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 27.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 28.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 29.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 30.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 31.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 32.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 33.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 34.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 35.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 36.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 37.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 38.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 39.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 40.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 41.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 42.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 43.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 44.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 45.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 46.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 47.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 48.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 49.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 50.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 51.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 52.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 53.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 54.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 55.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 56.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 57.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 58.
  • Diplomdarbs 'Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās', 59.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Teorētiskā daļa    5
1.nodaļa  Pašvērtējuma pētījumi zinātnē    5
1.1  Pašvērtējuma jēdziens un tā interpretācija dažādu psihologu skatījums    5
1.2.  Personības pašvērtējuma līmeņi    9
1.3.  Pašvērtējuma veidošanās etapi    10
1.4.  Pusaudžu pašvērtējuma.īpatnību raksturojums    12
2.nodaļa  Pusaudžu un jauniešu vecumposmu vispārīgs raksturojums    20
2.1.  Psihiskās attīstības galvenās likumsakarības pusaudžu vecumposmā    20
2.2.  Jauniešu vecumposma vispārīgs raksturojums    24
3.nodaļa.  Pašvērtējuma nozīme personības veidošanās procesā    27
  Praktiskā daļa    30
1.nodaļa  Eksperimentālās bāzes apraksts un metodiku izvēles pamatojums    30
2.nodaļa  Pētījumu norises apraksts    33
3.nodaļa  Pētījumā iegūto rezultātu analīze un interpretācija    34
3.1.  Ar Budassi metodiku iegūto datu analīze un interpretācija    34
  Secinājumi    47
  Nobeigums    48
  Jēdzienus skaidrojošā vārdnīca    49
  Literatūras saraksts    53
  Anotācijas    58
Darba fragmentsAizvērt


Pusaudžu un jauniešu vecums ir cilvēka dzīvē nozīmīgs laiks, kad notiek būtiskas psiholoģiskas, fizioloģiskas un sociālas pārmaiņas. Šī perioda kulminācijas punkts ir sava „Es”atklāsme, kas nes līdzi dažādu priekšstatu par sevi, viedokļu, uzskatu un interešu maiņu.
Pēc krievu psihologa D. Elkoņina domām, viens no svarīgākajiem psihes jaunveidojumiem šajā vecumā ir pašvērtējums. Pusaudžu vecumposms tiek uzskatīts par pašvērtējuma optimālās attīstības periodu, jauniešu periodā palielinās pašvērtējuma loma personības tapšanā.
Rietumu sabiedrībā pašvērtējumam šobrīd tiek pievērsta ļoti liela uzmanība, jo tieši pašvērtējums tiek uzskatīts par galveno pamatu veiksmīgai attīstībai, no pašvērtējuma lielā mērā atkarīgas cilvēka attiecības ar apkārtējiem, attieksme pret sevi, pret panākumiem, neveiksmēm un līdz ar to arī psiholoģiskā komforta līmenis un lielā mērā arī paši panākumi.
Cilvēka uzvedībai, darbībai ir cieša saistība ar viņa priekšstatiem par to, kāds viņš ir un par kādu viņam jātop.
Pašvērtējumam kā vienam no Es – koncepcijas pamatelementiem ir liela nozīme personības attīstībā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants