-
Mākslinieciskā audzināšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Jēdziens | 1 | |
Ko palīdz māksla | 2 | |
Ko veicina | 5 | |
Mērķis | 6 | |
Formas | 7 | |
Bērnu darbi pirmsskolā (Spānija) | 8 | |
Sākumsskolā | 9 | |
Mūsu bērnu darbi kādā Rīgas dārziņā | 10 | |
Atsauces | 12 |
Mērķis
sekmēt bērna aktīvu iesaistīšanos mācību priekšmeta satura apguvē, Šim nolūkam tiek paredzēti gan grupā, gan individuāli un pārī veicami uzdevumi.
Mēģināt likt iemīlēt mākslu – zīmēšanu, mūziku, utt.
Sekmēt bērna koncentrācijas spējas piemēram, krāsojot ievērot noteiktu laukumu, dziedot, muzicējot ievērot konkrētu melodiju un ritmu.
Likt bērnam atpazīt krāsas, liekot konkrēto dzīvnieku, kopa lapu, zāli, utt krāsot tieši šajos dabas toņos, kādi tie sastopami konkrētā gadalaikā.
Attīstīt bērna sīko muskulatūru velkot taisnas līnijas.
Iepazīstināt bērnu ar to, kā izskatās taisnstūris, kvadrāts,trijstūris,parādot to priekšā un pēc tam liekot to uzzīmēt pašam.
Formas
Likt bērnam zīmēt, veidot dažādu formu zīmējumus,punktveida,ar burtiņiem, krāsotu ar guaša krāsām, zīmuļiem, pildspalvām,utt.
Likt bērnam ieklausīties,dažādu formu skaņdarbos un tos atdarināt,utt
…
Mākslas izglītībai bieži tiek uzskatīti dažādi veidi, viens no tiem, kā mācību metode, kas balstās uz noteiktām jomām mākslas (saistot cieši ar izglītību), iedalot, vizuālā un plastikā izglītība, mūzikas izglītība un ekspresīvā ķermeņa (deja vai teātris, cirka mākslas vai Opera); par otru definīciju tiek uzskatīta jebkādas darbības, kas integrē izpausmē krāsu un formu, divdimensiju un apjoma. Profesionāļi mēdz izcelties īpaši vienā no iepriekš minētiem. Bet kā jebkurš profesionālis šajā jomā nav izņēmums, tas prasa pastāvīgu atjaunināšanu,meklēšanas prasmes, apmācību jaunajā mākslā un izglītībā, lai padarītu to pirmsskolniekam, skolēnam vai studentam pēc iespējas plašāku, pārskatāmāku un saprotamāku.