Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.11.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Komunikatīvās kompetences kritēriji un rādītāji', 1.
  • Referāts 'Komunikatīvās kompetences kritēriji un rādītāji', 2.
  • Referāts 'Komunikatīvās kompetences kritēriji un rādītāji', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Komunikatīvās kompetences aspektā, balstoties uz dažādu autoru (Canale & Swain, 1980, Кудрьяшова, 2007 u.c.) atziņām par komunikatīvo kompetenci, efektīvai komunikācijai nepieciešamajiem komponentiem komunikatīvās kompetences vērtēšanas kritērijiem tiek izvirzīti:
• sevis kā komunikācijas partnera apzināšanās - jābūt gatavam uzsākt sadarbību, apzinoties sevi kā komunikācijas partneri, jo komunikatīvā kompetence attīstās tikai kopīgā darbībā, kurā svarīga ir prasme izprast citu cilvēku kā komunikācijas partneri, bet tas iespējams tikai uzkrājot pieredzi (Tomasello, 2003). Dekodēšana ietver sevī modeļus, kas veido saikni starp mijiedarbību un situāciju, ietverot sevī citu cilvēku jūtu atpazīšanu, pamatojoties uz empātiju, toleranci, pieredzi un secinājumiem (Rickheit et al., 2008),
• informācija Informācijas apstrāde ir katras komunikācijas pamatsastāvdaļa (Rickheit et al., 2008), ietver sevī dažādas darbības, kas ir apzinātas (ietver sevī mērķus, to realizācijas plānus un uzvedību) un vērstas uz komunikācijas partnera ietekmēšanu (Bara et al., 2001)
No šejienes izriet komunikatīvo kompetenci raksturojošo kritēriju rādītāji. Kritērija „sevis kā komunikācijas partnera apzināšanās” rādītāji ir pašizjūta, sadarbība, atbildība, tolerance, empātija. Kritērija „informācija” rādītāji ir prasme izteikties mutvārdos, prasme izteikties rakstos, prasme lietot datoru, prasme iegūt informāciju, prasme izteikt viedokli.

Autora komentārsAtvērt
Atlants