Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.03.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 1.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 2.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 3.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 4.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 5.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 6.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 7.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 8.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 9.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 10.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 11.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 12.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 13.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 14.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 15.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 16.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 17.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 18.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 19.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 20.
  • Referāts 'Latvijas muita pirms un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā', 21.
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas republikas normatīvajos dokumentos ir teikts, ka Valsts ieņēmumu dienests ir valsts pārvaldes institūcija, kas realizē arī valsts muitas politiku un kārto muitas lietas. Ar šo jautājumu kārtošanu nodarbojas Muitas dienests, kas sastāv no centrālā aparāta - VID Galvenās muitas pārvaldes un VID reģionālajām un teritoriālajām muitas iestādēm. Galveno muitas pārvaldi vada direktors, kas vienlaikus ir ari VID ģenerāldirektora pirmais vietnieks. Galvenajai muitas pārvaldei funkcionāli ir pakļautas VID reģionālās un teritoriālās iestādes - juridiskās personas muitas lietās. Muitas dienests, ko vada Galvenā muitas pārvalde, ir atbildīgs par muitas maksājumu iekasēšanu, kurus piemēro, preces importējot un eksportējot, kā arī par to, lai pāri Latvijas Republikas robežām netiktu nelegāli pārvietotas ievešanai vai izvešanai aizliegtas preces.
Par muitas svarīgākajiem uzdevumiem var minēt:
1.Valsts ekonomiskās suverenitātes un iekšējā tirgus aizsardzība – tautsaimniecības aizsardzība, no negodīgas konkurences, samazinot iespējas veikt nelikumīgas darbības preču apritē.
2.Sabiedrības aizsardzība, kontrolējot aizliegto preču pārvietošanu pār Latvijas Republikas robežai - narkotiku, psihotropo vielu, stratēģiskās nozīmes preču, kodolmateriālu, ieroču un radioaktīvo vielu kontrole.
3.Pār robežai pārvietojamo preču un priekšmetu muitas kontroles nodrošināšana - atbalstot uzņēmējdarbību un robežšķērsošanas laika samazināšana.
4.Muitas maksājumu iekasēšana - Muitai jāpiedalās Valsts Ieņēmumu dienestā esošās maksājumu uzskaites sistēmas uzlabošanā.
5.Konsultāciju sniegšana valsts pārvaldes institūcijām un sabiedrībai – Galvenajai muitas pārvaldei jāizstrādā ieteikumi muitas procedūru piemērošanā, kā arī jāsniedz konsultācijas par šo procedūru iespējamo ietekmi uz uzņēmējdarbību, tai jāziņo arī par grūtībām, ko varētu radīt muitas un nodokļu likumu piemērošana, kā arī jāsniedz ieteikumi par iespējamiem grozījumiem muitas normatīvajos aktos.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants