-
Starpkultūru izglītība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Abstract | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Izglītības veidi | 7 |
1.1. | Neformālā izglītība | 7 |
1.2. | Formālā izglītība | 8 |
2. | Starpkultūru izglītība | 9 |
2.1. | Starpkultūru izglītības mērķi | 9 |
2.2. | Starpkultūru izglītības attīstība līdz mūsdienām | 9 |
2.3. | Multikulturālās izglītības modeļi un struktūras | 10 |
3. | Starpkultūru komunikācija | 13 |
3.1. | Ar starpkultūru saistīti jēdzienu izpratne | 14 |
3.2. | Komunikācija un kultūru mijiedarbība | 16 |
4. | Aptauja un rezultātu analīze | 17 |
Secinājumi | 24 | |
Izmantotās informācijas avoti | 25 | |
Pielikumi | 26 |
Secinājumi
1. Starpkultūru izglītība ir lielisks veids izzināt citu tautību kultūru, gan arī iepazīt labāk savu kultūru.
2. Starpkultūru izglītība rada izpratni, ka svarīgas ir atšķirības gan starp grupām, gan to iekšienē un šo atšķirību apzināšana palīdz mums labāk izprast cilvēkus, tā palīdz uzlabot mijiedarbību starp grupām, mācot skolēniem dažādas kultūras un saskarsmes veidus ar skolēniem no citām kultūrvidēm.
3. Latvija ir daudzkultūru un daudzvalodu zeme.
4. Tēma nav aktuāla jauniešu vidū, jo tie neizprot tās nozīmi, bet ir ieinteresēti apgūt šīs tēmas nozīme, tāpēc vajadzētu veidot izpratni par to.
5. Liela daļa jauniešu atzīst, ka tiem ir radušies aizspriedumi pret cilvēku, kurš ir atšķirīgs, tas pierāda, ka mūsdienu jaunatnei ir grūti pieņemt citādo un atšķirīgo. Tie bieži spriež par cilvēku pēc kultūras īpatnībām - rases, izskata, reliģijas, balstoties uz stereotipiem un aizspriedumiem.
6. Ja jaunieši būtu atvērti un toleranti pret citādo, tie varētu veidot saliedētu, tolerantu sabiedrību, kur jaunieši sadarbotos ar jebkuru tautību pārstāvi, bez aizspriedumiem.
7. Skolās pedagoģiskā procesā skolēnus vajadzētu iepazīstināt ar starpkultūru izglītības aspektiem, veidojot „Starpkultūru dialoga dienas”, lai jaunieši varētu iegūt vajadzīgo informāciju un gūt pieredzi.
…
Darbā analizēts - jauniešu izpratne par starpkultūru izglītību un konflikta cēloņiem, kuru izcelsme veidojas aizspriedumu, stereotipu, neiecietības un rasisma dēļ. Darba mērķis – veicināt izpratni ar starpkultūru izglītības iespējām un nozīmi katra cilvēka dzīvē, tolerantas attieksmes veidošanās pret citādāko. Starpkultūru izglītība rada izpratni, ka svarīgas ir atšķirības gan starp grupām, gan to iekšienē un šo atšķirību apzināšana palīdz mums labāk izprast cilvēkus, tā palīdz uzlabot mijiedarbību starp grupām, mācot skolēniem dažādas kultūras un saskarsmes veidus ar skolēniem no citām kultūrvidēm.