Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Dzinēju reversa un palaišanas sistēma', 1.
Darba fragmentsAizvērt

Lai kuģis varētu mainīt gaitu, nepieciešams mainīt dzenskrūves griešanās virzienu. Šīm vajadzībām konstruētas speciālas ierīces, kuras sauc par reversa iekārtām. Mainīt kuģa gaitas virzienu var ar dažādiem paņēmieniem, proti, 1) mainot kloķvārpstas griešanās virzienu; 2) mainot dzenskrūves vārpstas griešanās virzienu ar reversa sajūgu (uzmavu), reversa reduktoru vai elektromotoru; 3) pagriežot dzenskrūves spārnus (regulējamā soļa dzenskrūves). Lietojot otro un trešo reversa veidu, dzinēja griešanās virzienu nemaina.
Galveno kuģa dzinēju ar jaudu 300 ZS un vairāk izgatavo kā reversīvu dzinēju. Mazas jaudas kuģu dzinējos iebūvē reversa uzmavas (mufes).
Reversa sistēmas var būt a) ar elektrisko starteri; b) ar saspiestu gaisu. Jaudas kuģu dzinēji parasti tiek palaisti ar saspiestu gaisu, gaisa spiediens ir apmēram 25-30 ata.…

Atlants