Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Valoda un vara. Kapēc skolās nemāca domāt?', 1.
  • Eseja 'Valoda un vara. Kapēc skolās nemāca domāt?', 2.
  • Eseja 'Valoda un vara. Kapēc skolās nemāca domāt?', 3.
  • Eseja 'Valoda un vara. Kapēc skolās nemāca domāt?', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Izglītības sistēmas pamatuzdevums ir nodrošināt sabiedrībai izglītošanās iespējas un radīt visiem tās locekļiem labvēlīgus apstākļus gan obligātās izglītības, gan arī citu dažāda veidu un līmeņu zināšanu iegūšanai atbilstoši katra spējām un interesēm.
Amerikāņu filosofs un izglītības problēmu speciālists Deivids Korsons ir teicis, ka izglītības sistēmas pamatā ir divi mērķi: nodrošināt valsti ar augsti kvalificētu darbaspēku un saglabāt un noturēt sabiedrībā dominējošās kultūras vērtības. Tādējādi izglītošana ir tāda skolotāja darbība, kas saistīta ar noteiktu ideju aktualizēšanu un vērtību sludināšanu, proti, viņu darbībā ietilpst uzdevums iestrādāt skolēnos kultūrā pastāvošās idejas un vērtības kā vispārnozīmīgas. Izglītošana balstās uz to, ko uzskata par svarīgu attiecīgā laika un sabiedrības vērtību sistēmā, tāpēc, paplašinot indivīdu zināšanas, tā netieši ietekmē arī viņu domāšanu. Tieši šī iemesla dēļ bieži vien izglītības cēlie mērķi paliek tikai oficiāla formulējuma ietvaros, un reālā situācija izrādās pavisam citāda. Skolotāji (iespējams, neapzināti) nevis palīdz veidoties indivīdus, kuri spētu radoši izmantot iegūtās zināšanas un varētu attīstīt tālāk dažādās kultūras idejas un vērtības, bet gan mēģina iestrādāt skolēnos jau gatavas un gadu gaitā nostabilizētas pozīcijas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants