Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Selektīvā informācijas uztvere, sociālā mārketinga pozitīvie efekti', 1.
  • Referāts 'Selektīvā informācijas uztvere, sociālā mārketinga pozitīvie efekti', 2.
  • Referāts 'Selektīvā informācijas uztvere, sociālā mārketinga pozitīvie efekti', 3.
  • Referāts 'Selektīvā informācijas uztvere, sociālā mārketinga pozitīvie efekti', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Uztvere ir priekšmetu, parādību, situāciju un notikumu veseluma atspoguļojums apziņā. Uztvere ir izziņas process, kad lietas un parādības iedarbojas uz maņu orgāniem. Uztveres rezultātā tiek iegūts vienots priekšmeta tēls. Tātad uztvere cilvēkam dod dziļākas zināšanas par apkārtējo pasauli. Ir divas pieejas uztveres veidu klasifikācijā: pirmā – maņu orgāni (redze, dzirde, oža, tauste un garša), otrā - matērijas eksistences formas (telpa, laiks un kustība).
Uztverei ir raksturīga selektivitāte jeb tā saucamā atlase, kad atsevišķus priekšmetus, parādības vai īpašības cilvēks uztver labāk un izdala no liela kopuma. Priekšmets, parādība vai īpašība, kura uztveres procesā izceļas ir uztveres objekts.
Uztveres selektivitāte ir atkarīga no cilvēka interesēm, vajadzībām, psiholoģiskā stāvokļa, dzīves pieredzes, kā arī no objekta lieluma, skaļuma, neparastuma, krāsojuma u.c. Cilvēki ir dažādi un tikpat dažādi spēj uztvert vienu un to pašu lietu, jo viņiem ir atšķirīgi kritēriji. Ļoti bieži var sastapties ar paaudžu uztveres atšķirībām, jo viņiem ir atšķirīgs vecums un pieredze, citas vērtības, vēlmes un vispār cita domāšana.

Autora komentārsAtvērt
Atlants