Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.03.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Firmu un valdību attiecības', 1.
  • Konspekts 'Firmu un valdību attiecības', 2.
  • Konspekts 'Firmu un valdību attiecības', 3.
  • Konspekts 'Firmu un valdību attiecības', 4.
  • Konspekts 'Firmu un valdību attiecības', 5.
  • Konspekts 'Firmu un valdību attiecības', 6.
  • Konspekts 'Firmu un valdību attiecības', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Būtiskākās kopsabiedrības veidošanas priekšrocības ir:
– kopsabiedrība ir atsevišķa juridiska persona, kas darbojas patstāvīgi un neatkarīgi no tās dibinātājiem, proti, kopsabiedrība pati savā vārdā uzņemas saistības. Projekta galarezultāts (sekmīgs, nesekmīgs) atkarīgs no kopsabiedrības un tās vadības spējas īstenot uzticētos uzdevumus;
– kopsabiedrības izveidošana var veicināt privātā sektora sekmīgās prakses, vadības un ražošanas metožu, kā arī citu zināšanu pārņemšanu publiskajā sektorā;
– publiskajam sektoram saglabājas iespēja nodrošināt tā veto tiesības un kontroli pār atsevišķu īpaši svarīgu jautājumu izlemšanu kopsabiedrībā.
Kā kopsabiedrības veidošanas riska faktors minams tas, ka var būt grūtības pieņemt lēmumus, jo abas puses pārstāv dažādas intereses – valsts vai pašvaldība ieinteresēta vispārīga labuma iegūšanai, privātais partneris vairāk ir ieinteresēts lielākas peļņas gūšanā. Valstij un pašvaldībai pēc iespējas vairāk jānorobežojas no komercdarbības veikšanas, jo pretējā gadījumā tiek deformēts tirgus. Tā kā valsts vai pašvaldība kopsabiedrības gadījumā ir komercsabiedrības līdzīpašnieks, publiskajam partnerim pašam ir jāuzņemas līdzatbildība gadījumā, ja komercsabiedrības pakalpojumi nav pietiekamā kvalitātē. Šādas alternatīvas izvēle samazina projekta īstenošanas riskus privātajam partnerim, bet palielina publiskā partnera riskus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants