Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
  • Paraugs 'Asinhronā dzinēja reversīvā palaišana', 1.
  • Paraugs 'Asinhronā dzinēja reversīvā palaišana', 2.
  • Paraugs 'Asinhronā dzinēja reversīvā palaišana', 3.
  • Paraugs 'Asinhronā dzinēja reversīvā palaišana', 4.
  • Paraugs 'Asinhronā dzinēja reversīvā palaišana', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Palaišanu «uz priekšu» izdara šādi. Nospiežot pogu SB1, atslēdzas tās augšējie un saslēdzas apakšējie kontakti. Strāva no fāzes L3 plūst pa pogu SB3, pogas SB1 apakšējiem saslēgtajiem kontaktiem, pogas SB2 augšējiem saslēgta¬jiem kontaktiem, kontaktora KM1 elektromagnēta spoli, siltuma releju saslēgtajiem vadības kontaktiem KK uz fāzi L1. Galvenie kontakti KM1 un blokkontakti KM1 saslē¬dzas, un pogu SB1 var atlaist. Elektromagnēta spoles KM2 ķēde ir atslēgta. Tādā pašā veidā dzinēju palaiž pre¬tējā virzienā ar pogu SB2. Dzinēju aptur, nospiežot pogu SB3. Sprie¬guma pazemināšanās vai pārslodzes gadījumos dzinējs automātiski atslēdzas, jo tad elektromagnēta KM1, KM2 spolē sa¬mazinās strāva vai arī siltuma relejs KK atslēdz vadības kontaktus. Shēmā redzams, ka dzinējs neieslēdzas, ja vienlaikus nospiež pogas SB1 un SB2, jo tad abas vadības ķēdes tiek pārtrauktas.
Palīgķēdes elementiem 1. attēlā ir tas pats apzīmējums, ka galvenās ķēdes elementiem, piemēram, blokkontakts kontaktora KM1 „Uz priekšu” un kontaktora galvenie kontakti apzīmēti ar simbolu KM1.

Autora komentārsAtvērt
Atlants