Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kontroljautājumi un uzdevumi vispārīgajā psiholoģijā', 1.
  • Konspekts 'Kontroljautājumi un uzdevumi vispārīgajā psiholoģijā', 2.
  • Konspekts 'Kontroljautājumi un uzdevumi vispārīgajā psiholoģijā', 3.
  • Konspekts 'Kontroljautājumi un uzdevumi vispārīgajā psiholoģijā', 4.
  • Konspekts 'Kontroljautājumi un uzdevumi vispārīgajā psiholoģijā', 5.
  • Konspekts 'Kontroljautājumi un uzdevumi vispārīgajā psiholoģijā', 6.
  • Konspekts 'Kontroljautājumi un uzdevumi vispārīgajā psiholoģijā', 7.
  • Konspekts 'Kontroljautājumi un uzdevumi vispārīgajā psiholoģijā', 8.
Darba fragmentsAizvērt

1.Kādas zinātnes ietekmēja psiholoģisko zināšanu organizāciju un sistematizāciju?

- Filozofu, fiziologu, ārstu un pedagogu utt. Zinātnisko pētījumu līmenis pagājušā gadsimta 70. gadu sākumā sagatavoja un izveidoja daudzus priekšnoteikumus, lai psiholoģija iegūtu neatkarīgas zinātnes statusu.
- Tādēļ gandrīz vienlaicīgi radās jaunas psiholoģijas izveides četras programmas: psiholoģijas kā zinātnes par tiešo pieredzi, vācu fiziologa un filozofa V.Vundta ( 1832.-1920.) programma, austriešu katoļu mācītāja un filozofa Fr. Brentāna ( 1838.-1917.) programma, psiholoģijas kā mācības par psihisko darbību, Krievijas inženiera, ārsta, fizioloģijas un filozofa I.M.Sečenova programma un G.Ebinghausa ( 1850.-1909.) eksperimentālās psiholoģijas programma. Ar šo zinātnieku darbiem sākās trešais, īstens zinātniskais posms psiholoģijas attīstībā.

2.Īpašu nozīmi psiholoģijas kā pastāvīgas zinātnes tapšanā ieņēma pētījumi. Kas pierādīja psihisko funkciju lokolizācijas izzināšanu cilvēka galvas smadzenēs:
darbi par cilvēka muguras un galvas smadzeņu saistību;
pētījumi, kas atklāj precīzu matemātisku mērījumu pielietošanu psihiskos procesos;
dažādu cilvēka maņu orgānu struktūras un funkcionēšanas mehānismus pētošie darbi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants