Vērtējums:
Publicēts: 20.08.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 1.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 2.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 3.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 4.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 5.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 6.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 7.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 8.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 9.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 10.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 11.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 12.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 13.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 14.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 15.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 16.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 17.
  • Referāts 'Transportlīdzekļu ikgadējā nodeva', 18.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Jauni nodokļi un ikgadējās transporta nodevas paaugstinājums atstās negatīvu iespaidu uz jauno automobiļu tirgu un Latvijas auto turētājiem. Nodoms pildīt valsts budžetu uz automobiļu pircēju un lietotāju rēķina pašreizējos ekonomiskajos apstākļos ir nepārdomāts. Stāvoklis jauno automobiļu tirgū jau tagad ir kritisks. Šogad Latvijā reģistrēts piecas reizes mazāk jauno vieglo auto nekā 2008.gadā un 8,5 reizes mazāk nekā 2007.gadā. Iegādājoties jaunu automašīnu, pircējs jau tagad samaksā 16 reizes lielākus nodokļus un nodevas nekā Lietuvā un četras reizes lielākas nekā Igaunijā. Aplikšana ar papildus paaugstinātiem nodokļiem uzņēmēju makam nebūs panesama un liks meklēt iespējas reģistrēt kā jaunus, tā lietotus automobiļus kaimiņvalstīs. Likums "Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu" divkārt paaugstinājās un Valdība cer ar to papildināt valsts kasi, bet tas bremzēs ar autotransportu saistīto uzņēmējdarbību Latvijā. Nedz Lietuvā, nedz Igaunijā šādas nodevas nav, nemaz nerunājot par tik drastisku palielinājumu. Tāpat Latvija ir vienīgā Baltijas valsts, kurā katram auto pie tā pirmās reģistrācijas tiek piemērots oglekļa dioksīda nodoklis un nodoklis dienesta automašīnām, kas tiek izmantotas privātām vajadzībām.
Manuprāt, grozījumi likumā "Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu" rosināti, lai samazinātu budžeta deficītu, bet kāpēc nevar samazināt izdevumus Valdībā un Saeimā, visiem ir zināms, ka tur ir gan nepamatoti lieli izdevumi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants