Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.01.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Didaktika. Jēdzieni', 1.
  • Konspekts 'Didaktika. Jēdzieni', 2.
  • Konspekts 'Didaktika. Jēdzieni', 3.
  • Konspekts 'Didaktika. Jēdzieni', 4.
  • Konspekts 'Didaktika. Jēdzieni', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mācību procesa vērtēšanas formas: frontālā (visas grupas vērtēšana), individuālā, grupālā, savstarpējā pārbaude.
Mācību darba galvenie kontroles veidi – iekšējā kontrole (pārbauda skolēnu priekšzināšanas, lai sagatavotos jaunās vielas uztverei); kārtējā kontrole (ikdienas mācību darbā noskaidro, kā rit mācību gaita); periodiskā kontrole(pēc loģiski pabeigtas programmas daļas apguves); rezumējošā kontrole (mācību semestra vai gada beigās).
Mācību darbības kontroles organizācijas formas: frontālā kontrole, grupālā kontroles forma, individuālā kontrole, kontroles kombinētā forma (ind., front. un grup.), paškontrole, savstarpējā kontrole.
Mācību darba kontroles galvenās metodes: novērojumi; mutvārdu pārbaudes met.; rakstveidu pārbaudes met.; praktiskās kontroles metodes; mašinizētās kontroles metodes(programmētie mācību materiāli); rezumētājpārbaudes metodes (eks., iesk.)
Mācību sasniegumu vērtēšanas didaktiskās prasības: jābūt:
Tieša un individuāla; sistemātiska un regulāra; daudzveidīga, vispusīga, objektīva, diferencēta, atbilstoši visiem 3 apguves līmeņiem(zināšanas, prasmes pielietot, lietot nestandarta situācijās), izskaidrota un saprotama, audzinoša, skolotāja prasības – saskaņotas un vienotas.
Vērtēšanas mērķis nedrīkst atšķirties no mācību mērķa!
Ar sasniegumu vērtēšanu saistītās problēmas un iespējamie risinājumi. Atzīme kā sociāls instruments. Atzīme – skolēna statuss sabiedrībā. Bezatzīmju vērtēšanas sistēma. Pašvērtējums.

Autora komentārsAtvērt
Atlants