Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 1.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 2.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 3.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 4.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 5.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 6.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 7.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 8.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 9.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 10.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 11.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 12.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 13.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 14.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 15.
  • Referāts 'Motivācijas trūkums jauniešu vidū', 16.
Darba fragmentsAizvērt

3. Motivācijas veicināšanas iespējas
Ikdienā bieži nākas dzirdēt dažādus viedokļus par to, ka šodienas sabiedrībā jaunieši bieži vien paši nezina, ko vēlas sasniegt dzīvē, kādi ir viņu karjeras plāni. Šai jauniešu neziņai un apjukumam par galveno iemeslu var nosaukt motivācijas trūkumu gan mācībās, gan tālākajā izaugsmē. Labi atalgots darbs pamatā balstās uz labu izglītību, taču arī tas nemotivē skolēnus mācīties. Motivācijas trūkums ir arī iemesls daudzu skolēnu nesekmībai. “Anketējot bērnus, kas palikuši uz otru gadu, noskaidrots, ka galvenā problēma ir motivācijas trūkums. Pārāk sarežģīta mācību viela vai saskarsmes problēmas ar skolotāju tiek minētas retāk. Pārsvarā šie bērni atzīst, ka viņiem nav motivācijas mācīties.”
Motivācijas trūkums nav problēma, kas saista kādu noteiktu sabiedrības daļu, bet gan to visu kopumā. Tāpēc motivācijas veicināšanas jautājums ir plaši izplatīts un tam tiek piedāvāti dažādi risinājumi gan individuāli (personīgā motivācija), gan risinājumi skolēniem kopumā.
Bieži vien jauniešiem ir grūti atrast atbildes uz tādiem nozīmīgiem jautājumiem kā nākotnes plānošana, karjeras izvēle, tālākā attīstība. Tādēļ svarīgi ir, ka ir kāds, kas norāda pareizo virzienu janiešiem, lai tie paši spētu atrast atbildes uz sev svarīgiem jautājumiem. Jauniešus vajag iemācīt pašiem sevi motivēt. Gan vecākiem, gan skolotājiem, gan pašiem jauniešiem ir jāiesaistās motivācijas trenēšanā, laika plānošanā, patstāvīguma trenēšanā, rakstura izaugsmē. Šī ir tā sauktā “Trīstūra metode”, kad visas iesaistītās puses iesaistās skolēna darbaspēju attīstības veicināšanā, taču svarīgi, lai skolēns pats, ar vecāku un skolotāju palīdzību, iemācās sevi motivēt darbam, nospraust nākotnes mērķus.
Motivācijas trūkums nav problēma, kas skar tikai jauniešus Latvijā. Tā ir globāla problēma, kuru risina visā pasaulē. Ārzemēs kā viens no populārākajiem motivēšanas veidiem ir koučings jeb personīgās izaugsme treniņš. Ar personīgās izaugsmes trenera palīdzību jauniešiem tiek piedāvāta iespēja, pirmkārt, jau iepazīt pašam sevi, atklāt savu raksturu. Taču galvenais mērķis ir iemācīt pielietot koučingu ikdienā, lai jaunieši paši spētu nodefinēt un sasniegt savus mērķus. Visa koučinga būtība ir balstīta uz personīgo izaugsmi, darbaspēju palielināšanu, sevis motivēšanu, mērķu definēšanu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants