Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.02.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 1.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 2.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 3.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 4.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 5.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 6.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 7.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 8.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 9.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 10.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 11.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 12.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 13.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 14.
  • Konspekts 'Išēmisks insults', 15.
Darba fragmentsAizvērt

3.Kognitīvo spēju uzlabošana.
• Apzinieties pārmaiņas pacienta kognitīvajās spējās un atbil¬stoši pielāgojiet mijiedarbību un apkārtni.
• Piedalieties kognitīvo spēju atjaunošanas programmā - orientējiet realitātei, vizuālajai iztēlei, kā norādījis rehabi- tologs.
• Izmantojiet ģimenes locekļu fotogrāfijas, pulksteni, ka¬lendāru; izkariet ikdienas nodarbību sarakstu, kur pacients var to redzēt.
• Pievērsieties pacienta stiprajām pusēm un sniedziet pozitīvu atgriezenisko saiti.
4.Saskarsmes uzlabošana.
• Runājiet lēni, lietojot žestus un vizuālas norādes, ja nepie¬ciešams, pacietīgi atkārtojiet.
• Dodiet laiku atbildei, veiciniet pareizas atbildes.
• Maziniet trokšņus un citus stimulus, kas novērš uzmanību.
• Saskarsmei izmantojiet arī citas metodes, ne tikai vārdiskās.
5.Patstāvības veicināšana.
• Māciet pacientam ikdienā veikt darbības ar ķermeņa veselo pusi, taču nepamest novārtā arī paralizēto pusi.
• Ja eksistē telpiskās uztveres vai redzes lauku defekti, pielāgo¬jiet apkārtni, arī gaismas slēdzi, galdiņu, veselajai pusei; tu¬vojieties pacientam no veselās puses.
• Ja ir redzes defekts, māciet pacientam uztvert vidi, apzināti pārbaudot ar redzi visu apkārtni.
• Iesakiet ģimenei iegādāties pacientam par izmēru lielāku apģērbu ar viegli pieejamu aizdari, no mīksta un padevīga auduma; māciet pacientu apģērbties sēdus, sa¬glabājot līdzsvaru.
• Nodrošiniet personisko aprūpes/higiēnas priekšmetu (urīna savācēj trauka, skapīša u.c.) tuvu izvietojumu gultai un nodrošiniet, lai pacients spētu izsaukt palīdzību, no¬spiežot zvana pogu vai kā citādi.

Atlants