Vērtējums:
Publicēts: 30.05.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Ekonomikas un izglītības mijiedarbība', 1.
  • Eseja 'Ekonomikas un izglītības mijiedarbība', 2.
  • Eseja 'Ekonomikas un izglītības mijiedarbība', 3.
  • Eseja 'Ekonomikas un izglītības mijiedarbība', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Iegūstot augstāko izglītību, paplašinās ne tikai mūsu zināšanu loks, bet arī tas, kā mēs sevi reprezentējam apkārtējai sabiedrībai, kā piemēram, tas norāda darba devējiem, ka mēs esam pietiekami motivēti un spējīgi paveikt sarežģītus uzdevumus, kā arī izdarīt tos konkrētā laika periodā. Lūkojoties uz izglītību no psiholoģijas viedokļa, tiek uzskatīts, ka bērni, kuri izauguši ģimenēs, kurās vecākiem bija augstākā izglītība un labi atalgots darbs, arī paši ir tendēti tādu apgūt, lai arī viņiem būtu nodrošināta līdzvērtīga nākotne, un šie psiholoģiskie faktori palīdz ne tikai viņiem pašiem individuāli, bet arī palīdz izveidot nākotnes sabiedrību – ar augstāko izglītību, lielāku vēlmi konkurēt un pierādīt sevi, kā arī augstāku motivācijas līmeni sasniegt savu maksimālo perspektīvu, kas, kā jau iepriekš tika minēts, sniegtu lielāku atdevumu valstij. 2011. gadā ASV veikts pētījums, kurā tika aptaujāti cilvēki ar visdažādākajām izglītībām, norādīja, ka vidējais gada atalgojums krasi atšķirās starp tiem, kas ir ieguvuši pamata vidusskolas izglītību un tiem, kas ir ieguvuši maģistra grādu. Šī atšķirība ir redzama zemāk pievienotajā tabulā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants