Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga informācijas sistēma', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Lēmumu pieņemšanas efektivitate mārketinga jomā atkarīga no informācijas apjoma un precezitates. Savukārt nepieciešamo informāciju ļoti bieži varētu dabūt tikai pēc mārketinga pētīšanas.
Kā zinams, galvenais mārketinga speciālista uzdevums ir efektīvas mārketinga programmas izstrāde. Šī programma ietver četrus mārketinga mix elementus. Taču šo uzdevumu atrisinājumu var atvieglot, ja izdosies izpetīt un prognozēt pircēju rīcību tirgū. Protams, ka nepieciešamo informāciju par tirgu un citiem ārējiem faktoriem var iegūt tikai pēc tirgus pētījumiem, neatkarīgi no tā, kas to veicis – vai pats uzņēmums vai speciālas firmas.
Mārketinga pētīšana ir informācijas vākšana, apstrāde, analīze un izplatīšana, lai noteiktu mārketinga iespējas un problēmas; izstrādātu un novērtētu mārketinga aktivitātes un pilnveidotu mārketinga procesu.
No definīcijas izriet, ka mārketinga pētījumu rezultātā uzņēmums izmanto iegūto informāciju šados virzienos: iespejamo mārketinga aktivitāšu izstrāde, mārketinga aktivitāšu novērtējums, mārketinga aktivitāšu efektivitates noteikšana, mārketinga procesa pilnveidošana.
Mārketinga pētījumus var veikt dažādās formās, sākot no vienkāršas novērosanas līdz pat statistiskai analīzei.
Mārketinga petījumu process. Pētījumu objektu un mērķu noteikšana.
Viss pētijumu process sastāv no pieciem posmiem. Skaidrs, ka visi posmi ir saistīti savā starpā, un tajā pašā laikā katrā posmā jārisina specifiskas problēmas.
Pirmajā posmā jāformulē prasības pētījumiem un jānosaka to objekti.…

Atlants