Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Bērns ģimenē', 1.
  • Referāts 'Bērns ģimenē', 2.
  • Referāts 'Bērns ģimenē', 3.
  • Referāts 'Bērns ģimenē', 4.
  • Referāts 'Bērns ģimenē', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Lai dažādās sociālās situācijās mēs varētu labāk izprast sevi un citus un spētu paši vismaz daļēji atbildēt uz jautājumiem: "Kāpēc es rīkojos tā vai citādi? Kāpēc mans draugs izturas tā vai citādi?", ir svarīgi ieskatīties mūsu dzīves pirmsākumos, kur meklējamas daudzas atbildes uz šiem un līdzīgiem jautājumiem. Tomēr jābrīdina tevi no vēlmes tālāk teikto absolutizēt. Visām psiholoģiskām likumsakarībām ir tikai tendences raksturs, tātad gandrīz vienmēr pastāvēs izņēmumi no vispārīgām likumsakarībām.
Visvairāk bērna attīstību ietekmē ģimene un tajā notiekošie procesi, jo mijiedarbība ar vecākiem, vecvecākiem, brāļiem, māsām un citiem radiniekiem sākas jau ar pirmo dzīves gadu. Vecāku audzinošā attieksme, savstarpējās emocionālās attiecības un visu ģimenes locekļu savstarpējā sadarbība rada neatkārtojamus, tikai šai ģimenei piemītošus apstākļus tās locekļu psihiskajai un sociālajai attīstībai.
Rodas jautājums: ko ģimene var dot katram no mums? Ģimene dod pirmo pieredzi, iespaidus un zināšanas par sevi, citiem un cilvēku savstarpējām attiecībām. Turpmākās dzīves laikā Šai pieredzei ir ļoti būtiska nozīme, jo tā tiek izmantota, veidojot jaunas attiecības ar citiem cilvēkiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants