Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 1.
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 2.
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 3.
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 4.
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 5.
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 6.
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 7.
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 8.
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 9.
  • Referāts 'Mērķpircēju noteikšanas metodika', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Darbojoties konkurences apstākļos, jebkuriem uzņēmumiem ir jāpiesaista pircējs un jāsniedz sava produkta augstākais vērtējums (salīdzinājumā ar konkurentiem). Taču pirms pircēju apkalpošanas un to vēlmju apmierināšanas ir jānoskaidro un jāizprot to vajadzības un vēlmes. Teorētiski un praktiski neviens uzņēmums nevar pilnīgi apmierināt visus pircējus, kas atrodas noteiktajā potenciālajā tirgū, jo pastāv dažādas pircēju grupas un tipi, kā arī ļoti dažādas vajadzības un vēlmes. Tieši tāpēc pircēji atšķiras pēc dažādām pazīmēm un, jo labāk un precīzāk uzņēmums to noskaidros un noteiks, jo vairāk priekšrocību tai būs cīņā ar konkurentiem.
Mērķtirgus noteikšana sastāv no četriem posmiem:
Pieprasījuma vērtēšana un prognozēšana;
Tirgus segmentēšana;
Segmentu atlase un izvēle;
Produkta pozicionēšana tirgū.
Pieprasījuma noteikšana un prognozēšana.
Pieņemsim, ka uzņēmums cenšas noskaidrot kur pārdot savu jauno produktu.
Pirmkārt, ir jānovērtē esošā tirgus apjoms un attīstības tendences nākotnē. Acīmredzot, vērtējot esošo situāciju, ir jāņem vērā līdzīgu produktu apgrozījums un jānosaka tā palielināšanas varbūtība. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants