Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Zēnu un meiteņu attīstības īpatnības sākumskolas un pusaudžu vecumā', 1.
  • Referāts 'Zēnu un meiteņu attīstības īpatnības sākumskolas un pusaudžu vecumā', 2.
  • Referāts 'Zēnu un meiteņu attīstības īpatnības sākumskolas un pusaudžu vecumā', 3.
  • Referāts 'Zēnu un meiteņu attīstības īpatnības sākumskolas un pusaudžu vecumā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kopīgais attīstībā.
1. Fiziskā aktivitāte: kustību spontanitāte nonāk pretruna ar jauno sociālo lomu un normām - sēdēt rātni un klausīties; tas var radīt neirozes, ja iepriekšējos periodos nav veidota paškontrole un pašregulācija. Labāk attīstīti lielie muskuļi nekā sīkie, ir jāvingrina sīka pirkstu muskulatūra.
2. Kognitīvā attīstība: psihisko procesu tīšuma (ar gribas kontroli saistīto) pieaugums un nostiprināšanās - tīšā uzmanība, tīšā iegaumēšana, tīšā reproducēšana, bet liela nozīme ir emocionālajai ekspresijai, intereses piesaistīšanai, vēl dominē liela uzmanības pārslēgšanās; mehāniskās iegaumēšanas dominēšana; dominē konkrēti uzskatāmā un tēlainā domāšana, bet
veidojas abstrakti loģiskās domāšanas iemaņas; runā bērns apgūst abstraktos jēdzienus, un runa kļūst par pašregulācijas līdzekli.
3. Sociālā attīstība: skolotājs kā etalons; līdzaudžu nozīmes pieaugums saskarsmē, grupējumu veidošanās, iekšējās pozīcijas izveidošanās, pieaugušo dotā vērtējuma nozīme pašvērtējuma un darbības motivācijas izveidē.

Autora komentārsAtvērt
Atlants