Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2023.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 1.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 2.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 3.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 4.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 5.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 6.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 7.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 8.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 9.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 10.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 11.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 12.
  • Referāts 'Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Abstract    2
  Saturs    3
  Ievads    4
  BĒRNU EKRĀNIERĪČU LIETOŠANAS PARADUMI    5
  Bērnu ekrānierīču lietošanas sekas    6
  Bērna emocionālā attīstība    8
  Ekrānierīcu lietošanas ietekme uz bērnu emocionālo attīstību    10
  Nobeigums    12
  Izmantotie avoti    13
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās digitālo tehnoloģiju izmantošana ir viena no galvenajām aktivitātēm ko ikdienā izmantojam. Digitālās ierīces tiek izmantotas visās sadzīves jomās- mājās, skolā, dabvietā un sabiedrībā kopumā. Nākotne nav iedomājam bez digitālo ierīžu izmantošanas un vienozīmīgi tās atvieglo, optimizē ikdienas procesus, bet kāda ir to ietekme ilgtermiņā.
Saskaņā ar jaunu Anglijas Ruskinas universitātes (ARU) pētījumu, bērnu ekrāna laiks pandēmijas laikā ievērojami palielinājās (Anglia Ruskin University, 2022). Pētījumā tika konstatēts, ka gandrīz 90% Kanādas bērnu pārsniedz ieteicamo divu stundu dienas ierobežojumu, savukārt Tunisijas bērni (vecumā no 5 līdz 11 gadiem) palielināja ekrāna laiku par 111 procentiem. Kalifornijas Universitātes Sanfrancisko pētījums atklāja, ka ASV pusaudžu ekrāna laiks pandēmijas laikā dubultojās. Pētnieki atklāja, ka Amerikas Savienotajās Valstīs 12 līdz 13 gadus veci bērni 2020. gada maijā pavadīja divas reizes ilgāk izmantojot ekrānierīces, kas ir 7,7 stundas ekrāna lietošanas laiks, salīdzinot ar tikai 3,8 stundām dienā pirms pandēmijas (Berthold, 2021), būtiski ir minēt, ka izmantošana nebija saistīta ar mācību procesu. Pētot un analizējot Latvijas statistiku datoru un interneta lietošamas biežumā ir vērojams pieaugums visās vecuma grupās (stat.gov.lv, Datoru un interneta lietošana, 2023), kā arī datoru / interneta pieejamība dažāda tipa mājsaimniecībās desmit gadu griezumā ir pieaudzis (stat.gov.lv, Datoru / interneta pieejamība dažāda tipa mājsaimniecībās, 2023).…

Atlants