-
Netradicionālās reklāmas uztveres īpatnības
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | REKLĀMAS TEORĒTISKAIS RAKSTUROJUMS | 5 |
1.1. | Reklāmas būtība | 5 |
1.2. | Reklāmas attīstības vēsture | 8 |
2. | REKLĀMAS EFEKTIVITĀTI IETEKMĒJOŠIE FAKTORI | 11 |
2.1. | Reklāmas psiholoģiskie faktori | 11 |
2.2. | Netradicionālās reklāmas iezīmes | 18 |
3. | AUGSTSKOLAS „Turība” 2012. G. VEIKTĀS REKLĀMAS KAMPAŅAS IZVĒRTĒJUMS | 28 |
3.1. | Augstskolas darbības apraksts | 28 |
3.2. | Reklāmas kampaņas apraksts | 30 |
3.3. | Reklāmas kampaņas analīze | 32 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 44 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 47 | |
PIELIKUMI | 48 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pamatojoties uz šī darba saturu, kursa darba autors izdara šādus secinājumus:
1. Dažādu avotu autoriem ir dažāds priekšstats par to, kas tad īsti ir saucams par reklāmu, kā arī tas, kad tad īsti tā ir izcēlusies. Ir ļoti atšķirīgas reklāmas definīcijas, vairums no tām kursa darba autors atzīst kā nepilnīgas.
2. Ir vairāki autori un speciālisti, kas uzskata, ka mārketings un mārketinga komunikācijas pamazām noveco. Šie cilvēki ir vinisprātis, ka tradicionālajam mārketingam pamazām sāk zust efektivitāte.
3. Dažādu avotu autori dažādās formās pasniedz savu viedokli un teoriju. Ir vērojams, ka tie autori, kuri vairāk pasniedz abstraktu teoriju atbalsta arī tradicionālā mārketinga metodes, turpretim tie autori, kuri raksta brīvi, bez definīcijām, lieto praktiskus piemērus, vairāk atbalsta netradicionālā mārketinga pieeju produktu virzībai.
4. Kursa darba autors, pētot speciālo literatūru, secina, ka ļoti būtiska reklāmas fāze ir uzmanības piesaistīšanas un noturēšanas moments.
5. Netradicionālajai reklāmai ir daudz un dažādas formas. Kursa darba autors agrāk šīs formas nemaz neasociēja ar netradicionālo reklāmu.
6. Netradicionālās reklāmas pieeja, it īpaši Latvijā, tiek izmantota ļoti maz. Tas paver lielisku nišu un efektivitātes garantu ikvienam, kas šādā formā pieies produktu virzīšanai.
7. Cilvēkos valda uzskats, ka biznesa augstskola ”Turība” ir neprofesionāla, zemas kvalitātes augstskola.
8. Reklāmas kampaņa ”Turība – tavas personības nākamais līmenis” nav nostrādāta līdz galam, proti, lielākā daļa cilvēku, kas pievērsa lielu uzmanību vienam no reklāmas kampaņas elementiem – instalācijai, neieguva nekādu informāciju par to, kas šo reklāmu vispār veic, kur nu vēl to, ko piedāvā šī augstskola.
9. Reklāmas kampaņas ”Turība – tavas personības nākamais līmenis” komunikatīvā efektivitāte ir bijusi ļoti zemā līmenī. To apstiprina kursa darba autora veiktais pētījums, kas rāda, ka lielākā daļa to respondentu, kas bija redzējuši instalāciju neasociēja to ar augstskolu ”Turība” Tāpat neviens no respondentiem neko nezināja par kampaņā ietilpstošajiem TV klipiem.
10. Cilvēki ļoti nelabprāt paši meklē informāciju par kādu preci vai pakalpojumu, ja tas viņiem tajā brīdī nav ļoti svarīgi.
…
Šajā darbā ir apskatīts jēdziens "netradicionālā reklāma", minēti dažādi piemēri, kā arī dažādu autoru izpratnes par šī termina skaidrojumu un pielietojumu mārketinga efektivitātes uzlabošanai. Viss, kas vakar vēl nebija atklāts, rīt jau būs tradicionāls.