-
Pacientu viedoklis par veselības aprūpes pakalpojumiem Jēkabpils reģionālās slimnīcas ķirurģijas nodaļā
Referāts33 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Sociālais darbs
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | VESELĪBAS APRŪPES PAKALPOJUMI LATVIJAS STACIONĀROS | 5 |
1.1. | Pētnieciskā darba mērķis un uzdevumi | 5 |
1.2. | Veselības aprūpes pakalpojumi Latvijā - vēsturiskā informācija | 6 |
1.3. | Veselības aprūpes pakalpojumi Latvijā šodien | 8 |
1.3.1. | Veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāte un skaļākās sūdzības par to | 8 |
1.3.2. | Likumdošana, kas ietekmē veselības aprūpes kvalitāti Latvijā | 12 |
1.3.3. | Veselības aprūpes finansēšanas kārtība Latvijas stacionāros | 13 |
1.3.4. | Faktori, kas ietekmē veselības aprūpes pieejamību un kvalitāti | 14 |
2. | VESELĪBAS APRŪPES PAKALPOJUMI EIROPAS STACIONĀROS | 16 |
3. | VESELĪBAS APRŪPE ĶIRURĢIJAS NODAĻĀ | 18 |
3.1. | Pacienta aprūpes īpatnības pirmsoperācijas periodā | 18 |
3.2. | Pacienta aprūpes īpatnības pēcoperācijas periodā | 20 |
4. | PĒTĪJUMĀ IESAISTĪTO PACIENTU RAKSTUROJUMS | 22 |
4.1. | Pacientu nodarbošanās, vecums un dzimums | 22 |
4.2. | Operēto pacientu īpatsvars | 23 |
4.3. | Ārstēšanās fons: ierašanās slimnīcā, ārstēšanās ilgums, gultasvietu skaits palātā | 23 |
5. | PACIENTU APMIERINĀTĪBA AR VESELĪBAS APRŪPI ĶIRURĢIJAS NODAĻĀ | 26 |
5.1. | Pacientu vērtējums par ārstu darbu | 26 |
5.2. | Pacientu vērtējums par māsu darbu | 27 |
5.3. | Pacientu vērtējums par slimnīcas vidi | 28 |
5.4. | Operēto pacientu vērtējums par perioperatīvo aprūpi | 30 |
5.5. | Pacientu vērtējums par veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti nodaļā kopumā | 33 |
SECINĀJUMI | 36 | |
IETEIKUMI | 37 | |
KOPSAVILKUMS | 38 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 39 |
SECINĀJUMI
1. Uzsākot pētījumu bakalaura darba ietvaros, tika izvirzīta pētniecības hipotēze: pacientu viedoklis par Jēkabpils reģionālās slimnīcas ķirurģijas nodaļā sniegtajiem pakalpojumiem ir negatīvs, kura nav apstiprinājusies.
2. Kopš deviņdesmito gadu sākuma Latvijas veselības aprūpes sistēma piedzīvojusi dažādas pieejas, kuras ik pa laikam atceltas un nomainītas. Straujās pārmaiņas ietekmē gan kārtējo valdību mainīgās politiskās prioritātes, gan mācīšanās process un jaunu pieeju nestā pieredze,- gan pozitīva, gan negatīva.
3. Problēmas, ar kurām šobrīd visbiežāk saskarās Latvijas pacienti – informācijas un pakalpojumu pieejamība, neskaidrības par aprūpes procesu, medicīniskās dokumentācijas drošība un pieejamība, informācijas sniegšana par pacienta veselības stāvokli, komunikācija ar medicīnas personālu.
4. Lielākais īpatsvars pacientu nodaļā ierodas akūti, ar „ātro palīdzību”, bieži gadās, ka šie pacienti tiek steidzami operēti, kas iespējams ietekmē pirmsoperācijas aprūpes kvalitāti.
5. Visvairāk pacientu ķirurģijas nodaļā tiek aprūpēti pa 5 un vairāk vienā palātā (81%) no visiem aptaujātajiem, ar gultasvietu skaitu palātā nav apmierināti gandrīz puse - 43 pacienti.
6. Vairāk kā puse pacientu uzskata, ka ārstu izturēšanās tikai dažreiz ir laipna, tikai dažreiz tiek saprotami izskaidrota ārstēšanās gaita un tikai dažreiz pacienti no ārstu puses tiek uzmanīgi uzklausīti, kam par iemeslu daudzos gadījumos varētu būt ārstu noslogotība.
…
Veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāte ķirurģijas nodaļā, pacientu viedoklis par to.