Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.04.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Cieņa un gods', 1.
  • Eseja 'Cieņa un gods', 2.
  • Eseja 'Cieņa un gods', 3.
  • Eseja 'Cieņa un gods', 4.
  • Eseja 'Cieņa un gods', 5.
  • Eseja 'Cieņa un gods', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Senie grieķi atzīst, ka slavu sasniegušajam nāve nav briesmīga, ka gods ir vienīgais, kas cilvēkam paliek pēc nāves. Turaidas Maija (Roze) sava mūža traģiskajā brīdī saka: „Katrs kustonis var samīt puķi, tādēļ tas tomēr paliek tikai kustonis, lai cik lepns”. Jakubovska fiziskā pārākuma priekšā viņa apliecina savu augsto morālo pašcieņu un goda jūtas: „Ne viss ir tavā varā: labs un gars manas pašas un man neatņemams”.
„Labāk dzīvo īsu mūžu ar godu nekā garu ar negodu”; „Labāk maizes riecientiņš ar godu nekā klaips ar negodu”; „Gods nav ar zeltu pērkams” – šādas atziņas par morālajām vērtībām pauž ne tikai latviešu folklora vien.
Imants Ziedonis raksta par alkšņiem un ne tikai par tiem: „...Neesmu redzējis otru tik pašapzinīgu bezcenas koku – pieprasa pašu labāko zemi... un vienu dienu jūti, ka sirds alkšņo, un tev vairs negribas sēt, un tu ej meklē jau cita iekoptu zemi”.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants