-
Pētnieciskais darbs latviešu valodā
Pēc darba pētīšanas ir radušies šādi secinājumi:
1. Decembra numurs sastāv no 145 lapaspusēm, no kurām 34 lapaspuses ir dažāda satura reklāmas, savukārt jūlija numurs sastāv no 129 lapaspusēm, kurā 22 lapaspuses vien aizņem reklāmas. Tas, iespējams, izskaidrojams ar to, ka decembris ir laiks, kad cilvēki iztērē visvairāk līdzekļu un meklē dāvanas saviem tuvajiem. 98% reklāmās lietotā valoda ir latviešu.
2. Vasaras un ziemas sezonas numuri ir atšķirīgi, jo attiecīgajā sezonā ir citas aktuālas tēmas, tomēr abos netrūkst rakstu, kas būtu piemēroti abiem gadalaikiem. Visaktuālākās tēmas vasarā- ballītes, viegls ēdiens un apģērbs, randiņi, ceļošana. Savukārt ziemā-silto drēbju aktualitātes, daudz rotu, Jaunā gada sagaidīšana un jaunu mērķu uzstādīšana.
3. Žurnālistu raksti ir dažāda garuma un satura, tajos lietoti daudz izteiksmes līdzekļu, kas izmantoti lasītāju auditorijas piesaistīšanai, tika novērotas tikai pāris interpunkcijas un neuzmanības kļūdas, kas norāda, ka žurnālisti savu darbu veikuši pietiekami akurāti.
4. Redaktores pirmās slejas uzrakstītas ļoti iedvesmojoši un pozitīvi, lai lasītājam būtu vēlme turpināt lasīt arī pārējās žurnāla lapaspuses.
…
Žurnālistika un mediji vienlaikus pamāca, izglīto un izklaidē. Tie ir sabiedriskās dzīves un kultūraprites skatuve un dekorācijas. Bez žurnālistikas un medijiem nebūtu iedomājams ne kino un teātra, ne sporta, ne politikas, nedz arvien pieaugošais ekonomisko aprindu zvaigžņu un slavenību kults. Šī publikācija būs domāta tiem, kas ir pastāvīgi ‘’Cosmopolitan’’ lasītāji un cenšas meklēt ko vairāk, kā tikai piesaistošus attēlus, stilīgas modes lapapuses vai padomus, kā, piemēram, izvairīties no pārēšanās vēlu vakarā. Mans mērķis ir izpētīt uz ko balstās žurnāla saturiskais materiāls gan vasarā, gan ziemā un kā galvenā redaktore Santa Kristiāna Zāmuele to veido.