Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.02.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Māksla izglītībā, tās apguves metodika', 1.
  • Konspekts 'Māksla izglītībā, tās apguves metodika', 2.
  • Konspekts 'Māksla izglītībā, tās apguves metodika', 3.
  • Konspekts 'Māksla izglītībā, tās apguves metodika', 4.
  • Konspekts 'Māksla izglītībā, tās apguves metodika', 5.
  • Konspekts 'Māksla izglītībā, tās apguves metodika', 6.
  • Konspekts 'Māksla izglītībā, tās apguves metodika', 7.
  • Konspekts 'Māksla izglītībā, tās apguves metodika', 8.
  • Konspekts 'Māksla izglītībā, tās apguves metodika', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Sešus gadus veca bērna zīmējums.
Sešus gadus veca bērna zīmējums daudz neatšķiras no piecus gadus veca bērna zīmējuma, tomēr sešgadīga bērna tēlotājdarbībai ir dažas specifiskas īpatnības.
Bērna uzmanība pievērsta galvenokārt tematiskajam zīmējumam, kurā viņš risina gan konkrētu tēmu, gan iztēlē radītu sižetu. Tā, piemēram, bērns attēlo ģimeni, tās atmosfēru, kultūras līmeni, materiālos un sadzīves apstākļus, sastāvu, ģimenes locekļu savstarpējās attiecības, viņu intereses. Vai arī: „mēness nedz saulei puķīti”, „zvaigznes rotaļājas”, tēvs un māte stāda kartupeļus, bet bērni pienes tos stādīšanai, meitene aplaista dobē stādus, cāļi knābā graudus.
Sešu gadu vecumā bērniem vēl joprojām nav priekšstata par perspektīvu. Kaut arī viņi ir ievērojuši, ka priekšmeti telpā atrodas tuvāk un tālāk, viņi tomēr katru objektu attēlo visā pilnībā, nevis daļēji aizsegtu, jo bērniem svarīgi ir visu skaidri uzzīmēt. Priekšmetus, kas atrodas tālāk, viņi attēlo zīmēšanas lapā augstāk, bet tos, kas atrodas tuvāk, - attēlo zemāk. Attēlojot tālumā aizejošu ceļu, bērni to zīmē no apakšas uz augšu pāri visai papīra lapai. Šāds kompozicionāls risinājums izskaidrojams tādējādi, ka bērni attēlošanas plakni uztver pavisam konkrēti; viņi nespēj iztēloties telpas plašumu un tajā attēlojamo objektu dažādu attālumu ilūziju.
Tad, kad bērni sāk mācīties rakstīt burtus, attēli viņu zīmējumos bieži vien ir sakārtoti horizontālās joslās vai nu virs papīra apakšējās malas, vai arī nedaudz augstāk virs iepriekš novilktas horizontālas līnijas.
Sešus gadus veci bērni vēl arvien zīmē topoloģijas līmenī: attēlojot objektus, viņi neievēro to proporcijas. Viņiem tās ir jāizskaidro. Izzinātās priekšmetu daļas bērni savos zīmējumos mēdz manāmi pārspīlēt. Tā, piemēram, bērniem izskaidro viņu vienaudžu figūras proporcijas un pastāsta, ka galva ir aptuveni 1/5 no auguma. To uzzinājuši, viņi savos zīmējumos figūras galvu attēlo stipri palielinātu. Savukārt, ja uzmanību pievērš kaklam vai kājām, kam arī ir savas noteiktas lieluma attiecības pret ķermeni, bērni zīmē cilvēka figūru ar pārspīlēti garu kaklu vai pārāk garām kājām. Ja sīkāk tiek analizēta priedes zara uzbūve, bērni palielinātā veidā zīmē mazos „mezgliņus”, no kuriem izaug skuju pāris. Līdzīgi viņi pārspīlē arī koka vai zara apakšējo – resnāko daļu u.tml. Bērni, kuri gaisa balona apakšpusē ievērojuši tā sasiešanas vietu, zīmē to palielinātu. Sešus gadus veci bērni, tāpat kā trīs, piecus gadus veci bērni, zīmējumus nelabo, tas ir, nedzēš un nelabo līnijas, bet neizdevušos zīmējumus atkārto – zīmē vēlreiz uz tās pašas vai citas papīra lapas. Sešus gadus veciem bērniem ir tie paši zīmētprasmes attīstīšanās uzdevumi, kas tika aplūkoti, analizējot triju, piecu gadu vecu bērnu zīmēt prasmes attīstīšanu. Pie tam bērniem jāliek ļoti daudz zīmēt, lai izkoptu viņiem rokas kustības plaknē un tādējādi palīdzētu apgūt rakstīšanas iemaņas.

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Māksla izglītībā, tās apguves metodika”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/320213

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.