Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 6.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 7.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 8.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 9.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 10.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 11.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 12.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 13.
  • Konspekts 'Mārketinga pētīšana', 14.
Darba fragmentsAizvērt

Pircēju attieksmes vērtēšanai var izmantot vairākus daudzfaktoru modeļus. Divi no tiem ir M. Fišbeina metode un Ideālā punkta metode.
Fišbeina modeļa pamats ir formula:
A0 = ∑ biei
A0 - pircēju attieksme pret noteiktu objektu;
bi - viedokļa spēks, ka objektam piemīt šī īpašība i, pēc 7 līmeņu skalas;
ei - produkta īpašības i vērtējums, pēc 7 līmeņu skalas;
n - nozīmīgo īpašību skaits, vienību skaits.
Pirmkārt, noskaidro kādas produkta īpašības ir vissvarīgākās noteiktam tirgus segmentam. Pats populārākais veids, kā šādu informāciju iegūt, ir to paprasīt pašam patērētājam, veicot aptaujas.
Otrkārt noskaidro viedokļa spēku bi. Lielums bi norāda to, cik patērētājs ir pārliecināts par to, ka dotajai produkta markai ir šīs aptaujas anketā uzrādītās īpašības. Pircēju viedokli mēra pēc 7 līmeņu skalas, kur -3 ir maz iespējams vai ļoti slikti, bet +3 ir ļoti iespējams vai ļoti labi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants